Kontrollfreak och nöjd

I The Darjeeling Limited har storebrorn (Owen Wilson) i brödrarskapet ett enormt kontrollbehov. För deras andliga resa till Indien har han en itinerary/resplan som ska följas slaviskt planerad för var dag. Jag skrattade gott åt honom när jag såg filmen, tänkte "vilket kontrollfreak där - man ska ta dagen som den kommer"...

Men faktum är att vår NY-resa planeras i samma anda. Vi hade vårt andra möte i helgen (åt hamburgare, pommes, muffins och drack cola för att komma i den amerikanska stämningen)... och Thomas har gjort ett dagsschema där vi ska fylla i vad vi ska hitta på varje dag. Det känns verkligen som om att vi kommer att få ut max av denna resa. Några av dagarna innebär till exempel: heldagsshopping på outlet utanför Manhattan, solning i Central Park, Sex and the city-tour, Besök på Ground Zero och The Apple-store, förhoppningsvis  David Letterman, osv... Längtar!

Tvivlar på att just denna resa kommer att sluta som i The Darjeeling Limited där de tre brödrarna springer efter ett tåg och kastar hela sitt gäng matchande resväskor i diket. Jag och Boddan kommer definitivt hålla ett krampaktigt tag om våra fullproppade (jag tror på god shoppingtur:) resväskor och kanske glömma bort det där med materialism och andlighet för ett tag. Och säkrt kommer vi att bära t-shirts med trycket "I love New York":)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jätteglad för Din skull att åtminstone 1/3 av familjen Ahlberg får uppleva N Y.
Det är en av mina önskedrömmar att få komma dit och den enda tänkbara som skulle vara ett riktigt kul sällskap är Du förstås.

2008-05-29 @ 13:59:25
Postat av: Eve

Hej! Om ni ska till Ground Zero så har ni säkert koll på att man inte ser speciellt mycket utan gå in och upp i en annan byggnad. DÅ kan man se
siten bättre, annars ser man bara ett stort staket. Jag trot det är i Greenwich village där finns det minnes plats för de omkomna. Det är en stor vägg klädd med kakaelplattor där anhöriga och andra har fått skriva en sista hälsning till de omkomna. Fast det har ni kanske redan koll på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback