Med pennan i handen

Vaknade 04.30 och trodde att jag skulle till jobb.
Vaknade sedan igen 06.00 och kunde inte somna om.

Var lika bra att stiga upp, dricka gott thé och tända ljus. Kände ett enormt sug efter att skriva för hand och har nu fyllt halva min svarta Moleskine (en likadan svart bok som Hemingway sägs ha skrivit i) med smaskiga hemlisar... Nej, men med tankar, skildringar och en hyllning till de personer jag har omkring mig just nu.

Prova du med. Kanske inte att gå upp 06.00 en lördag (tillhör inte mina vanliga helgrutiner heller), men att sätta dig ner och skriva en längre stund.

Skriv om din vecka, din bästa vän, dina framtidsplaner, din bil eller något annat som inspirerar dig. Strunta i om du skriver korrekt! Skriv för att det är skönt att leka med orden, skriv för att det är befriande att få ner tankar på papper, skriv för att se på saker och ting ur ett nytt perspektiv (det får du när du sedan läser igenom det du precis skrivit). Men framförallt - skriv för att skrivandet är så otroligt viktigt!

Kommentarer
Postat av: Maja

Tillägg av en språkfascist: Skriv för att det utvecklar ditt språk!

2008-03-15 @ 10:25:01
Postat av: Kollegan

Så nu släpper jag loss bloggen... Skrämmande, utlämnande, men rätt roligt. Åtminstone för mig. Den är ju min språklige egotripp :-)

http://100ord.blogspot.com/

Postat av: Anna

...skriv för att få ordning i själen, för att det är roligt, för att delge andra dina tankar (eller förstå dem lite bättre själv). Men kanske allra mest för att det känns absolut nödvändigt.

"Jag håller med" hade jag ju också kunnat skriva, vilket hade varit betydligt kortare och smidigare, och tråkigare.

2008-03-26 @ 10:46:29
URL: http://synchronisedsinking.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback