Java och Looptroop

Äntligen fredag!

I söndags funderade jag över hur jag skulle överleva denna vecka. Fick inte riktigt ihop alla måsten med dygnets timmar... Då snackar jag jobb nu - för jag har haft mycket lite tid över för privatliv. Ja, förutom en sväng hem till lilla mormor i onsdags för snabb pannkaksätning. 

Två av mina kollegor har varit bortresta i veckan och jag fick ansvara för vissa av deras bitar, vilket inkluderade projektledning för fyra personer + att det har varit mycker med Investors i och med att vi snart ska ha Årsstämma + bokning av biljetter, publicering av pressmeddelanden, en telefon som aldrig ville sluta ringa, ett javascript som inte betedde sig som beräknat och tusen andra grejer.

Och vet du?

Även om det stundtals var på gränsen till för mycket ( 20 timmars övertid på 5 dagar) så har det varit en riktigt bra vecka. En kombination av att mina kollegor är kompetenta och dessutom väldigt roliga att arbeta med och givetvis det faktum att jag gillar det jag arbetar med - mycket!

I min kalender stod det med röda bokstäver "Prata med chefen om framtiden" denna vecka. När måndag, tisdag, onsdag och torsdag rusat förbi hade jag fortfarande inte hunnit med att berätta att jag gärna vill fortsätta arbeta här även efter augusti. Men det löste sig ändå.. min chef hann före. Apropå något helt annat sa han att de gärna vill behålla mig på företaget. Det är inget som är inristat i sten eller något som är 100 % , men det var i alla fall ett tecken på att det jag gör syns och är uppskattat. 

Efter samtalet var det mycket enklare att stiga upp 05.45 imorse för att vara på jobb och publicera pressmeddelanden och trixa med Java script. Var till och med pigg när jag susade fram på min guldfärgade cykel.    

Väl hemma ikväll låg ett kuvert med Looptroops senaste skiva Good Things. Vilken underbar avslutning på veckan.
Imorgon väntar en hääääärlig sovmorgon, ett besök på Malmöhus Slott (utställning om Freden i Roskilde) och på kvällen är det fest.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Johan

Grattis. Roligt att höra att det går bra föör dig i söder. Då gjorde du väl rätt ändå som lämnade gnällbältet för varmare breddgrader - eller vad det nu är du jämt tjatar om:) Ville bara önska dig en trevlig helg!

2008-03-15 @ 10:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback