Gamla tanter halkar

... och så gör även jag.

Jag bjuder på detta fantastiska scenario (med risk för att du kommer att skämmas och aldrig mer vilja komma tillbaka till denna site:)

Tisdag kväll. Skyndar hemåt efter att jag stigit av tåget. Det hade snöat under dagen och det var således halt på perrongen + att jag hade stövlar med dålig klack. Vips, utan minsta förvarning, halkar jag och åker FRAMLÄNGES med knäna i marken (skrubbsår ajaj) och lyckas precis ta fram händerna så att ansiktet inte dimper först ner i asfalten (tack reflex). So far - ok. Bara det att jag har min datorväska på ryggen. I rörelsen ner mot marken fick väskan en jäkla fart och dimper rakt på min nacke. Ett stycke dator på nacken, tack!  

Det här kan ju hända alla. Men det skulle hända mig. Såna här dumma pinsamma saker händer mig, så är det bara. Vad skulle jag annars skriva om:)

Fast denna gången gick det riktigt illa. Så illa att det slutade med diagnos: Hjärnskakning light. På doktors inrådan ska jag nu ta det lugnt, knapra 5 piller om dagen och undvika att anstränga mig.

Har spenderat större delen av dagen på sjukhuset och hunnit konstatera att det finns ont om McDreamys på MAS i Malmö...


Kommentarer
Postat av: Maria

Men gumman, ja sånt här händer bara dig : ) Snart flyttar vi neråt (sista veckan i April) och sen kommer vi att kunna ses mkt lättare! Yippey! Du kommer inte till sto ngt innan dess va? KRAM

2008-03-06 @ 19:09:41
Postat av: Anonym

ja du serverar dem nästan, fast denna gången var det lite svårt att skratta. låter allvarligt. ligg nu hemma och vila och låt jobbet va. och skit i att styra upp fester hela helgen!!! resten av befolkningen är inte handikappad, inte sist jag kollade iaf! kramiz

2008-03-06 @ 19:19:02
Postat av: pytti

ujuj, stackars! hoppas du mår bättre snart. stor kram

Postat av: tess

Usch och fy. Hoppas du mår bättre snart! Se till att klacka om skorna när du mår bättre igen :)

Förresten. Härligt med en sån trevlig tågkonduktör. De kan verkligen påverkas ens morgon. Jag åkte med en rolig busschaufför en gång som kommenterade alla som kom springandes till bussen i sista minuten, typ: "Ja, du där i gul jacka, nu får du skynda på för alldeles strax stänger jag dörrarna" eller "Och här kommer en mamma med sin dotter, nej, son och de ser ut att ha mycket packning med sig..." osv. Han sa det verkligen med glimten i ögat och alla på bussen log inkl. de utpekade "sista-minutrarna". Han droppade även kommentarer om vädret och vart bussen skulle ta oss denna morgon. Kul kul!!! Nog om det!

Krya på dig.
Kram

2008-03-06 @ 20:36:57
URL: http://luggkomplex.blogspot.com
Postat av: Nellan

Stackars Tessi! :(

2008-03-07 @ 16:43:49
URL: http://nellan.net
Postat av: marika

ojojojoj, vad trist för dig. Nu får du ligga i sängs o bara ta d lugnt, så mår du garanterat bättre snart!!!
Krams

2008-03-08 @ 16:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback