Lördag i NY

23.43

Trött efter första dagen i The Apple. Har hunnit med Chinatown, Little Italy, delar av Times square och en båttur i ösregn där vi endast kunde urskilja Frihetsgudinnan.

Vi bor i Soho i en trendig liten lägenhet, precis mittemot en sportsbar som sänder alla matcherna (där satt vi tidigare idag och vrålade iförda gul och blått).

Imorgon blir det mer upplevelser (John Lennons minnesplats och American Museum of Natural history) och lite chill i Central Park. Vi har readan köpt varsin I love NY-tröja.

Utbudet av sneakers, musik, restauranger och människor är fantastiskt! Runt varje hörn väntar något nytt. Det här är absolut en stad i min smak!

Ps, ovädret/orkanen som det ryktas om som ska komma in över NY har redan varit här. Det kom när vi satt på en båttur runt Manhattan. Blixten slog ner i en av broarna som vi skulle åka under, men i och med det fick båten vända om och köra tillbaka. Vi köpte popcorn och skrattade gott (enda sättet!).


Kommentarer
Postat av: pytti

det är så coolt att du är i NY!



jag och annikan kommer ivf väg till Cypern på fredag, nästa resa får du ta följa med! ha det kalas och shoppa mycket. kram

2008-06-15 @ 21:11:33
Postat av: Anonym

När kommer ni hem? Jag vill veta lite om Apple-priser och andra shoppingtips.. Kram till dig,hoppas att du har det bra!

2008-06-26 @ 11:11:44
Postat av: Anonym

När kommer ni hem? Jag vill veta lite om Apple-priser och andra shoppingtips.. Kram till dig,hoppas att du har det bra!

2008-06-26 @ 11:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback