Dagens sök på Google

1. Fiskmåsar
Efter att ha sett Hitchkocks Fåglarna hyser jag stor respekt för hesa skrattfåglar. Men för att undvika att jag blir som Michael Douglas i Falling Down måste de börja respektera min sömn också. Fiskmåsgänget som häckar på min gård är fullkomligt galna och kacklar som aldrig förr. Jag googlade på fiskmåsar för att se om det fanns något sätt att bli av med dem, typ kasta sten eller nåt. Jag blir tossig, har knappt sovit något alls inatt. Hittade ett forum där en person i Landskrona upprört en hel stad med sitt inlägg om att döda fiskmåsar. Baksidan av att bo i en kuststad?

2. Offside
Jäkla krånglig regel den där. I matchen Italien - Holland förklarade Kristoffer tålmodigt om och om igen hur den fungerar. Antingen är det jag som är trög eller så är det en regel som är onödigt krånglig, men jag får inte ihop det. Hur kan någon inte vara med i spel fastän att seplaren är på plan och ytterst med i spelet, som i gårdagens första mål där hela publiken skre OFFSIDE. Någon som har en bra förklaring (typ Ica)? 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vill du också bli av med dem? Fiskmåsarna alltså?

2008-06-10 @ 08:09:20
Postat av: Lisa

Hej! Lisa här igen! Kan du tänka dig? Jag har samma probem, både med fiskmåsar och med begreppet offside! Har funderingar på att köpa typ ett luftgevär och skrämma iväg alla j-vla måsar. Det är fruktansvärt med deras kackel utanför fönstret! Förrförra sommaren sov jag i genomsnitt 4 timmar per natt och hade inget val än att vakna ungefär vid 4-tiden varje morgon. När du kommer på hur man ska göra för att bli av med dem så ring mig! Och sen var det det där med offside. Har fått det förklarat för mig några gånger med skisser och långa utlägg men på ngt konstigt sätt hänger jag ändå inte riktigt med. Tänkte på det igår när jag såg Holland-Italien.... Skumt det där...

Kram på dig!!!

2008-06-10 @ 10:04:25
Postat av: Anders

Hahahahaha- tjejer. Hur svårt kan det vara egentligen?

2008-06-10 @ 15:50:58
Postat av: Anders

Hahahahaha- tjejer. Hur svårt kan det vara egentligen?

2008-06-10 @ 15:51:08
Postat av: Anders

Hur svårt kan det vara? Jag har förklarat det för otaliga flickvänner och ändå går det aldrig in. Måste vara en tjejgrej, haha!

2008-06-10 @ 15:53:26
Postat av: Anders

Hur svårt kan det vara? Jag har förklarat det för otaliga flickvänner och ändå går det aldrig in. Måste vara en tjejgrej, haha!

2008-06-10 @ 15:53:40
Postat av: Anders (som skäms)

Något knas med bloggen. Kommentaren kom med 4 ggr. Hrmm borde jag skämmas?! Hur som helst, kolla mtachen ikväll så blir du säkert klokare.

2008-06-10 @ 16:44:29
Postat av: Anonym

SÅg du offsiden igår Tess..? haha du är rolig

2008-06-11 @ 09:00:16
Postat av: ica

Okej, jag har med förklarat det här fenomenet för oräkneliga vänner. Bra är om man har exempel framför sig: saltkar, ketchup och lite sånt som brukar finnas framför en på bordet (ölglas kan funka om de inte är för fulla).

Regeln är väl mest till för att det ska vara hyggligt. Jag är rädd att man annars skulle stå med en forward som snorar på ens tår som målis hela tiden. Vet du vad; jag tror det är en tjejgrej att inte fatta det, för vi ifrågasätter varför. Killar bara accepterar :) Egentligen är regeln inte alls krånglig, utan det är bara en vanesak. Kolla på lite youtubeklipp på offside kanske? Men just varför regeln är som den är kan jag inte förklara, men jag skulle verkligen säga att det är för att man som sagt inte ska ha någon som står och hänger vid en i målet bara för att göra mål på en långboll eller liknande. På sjumanna när man är liten finns inte offside, och där har man ofta nån som bara står och sprutar in mål. Så vinner man de matcherna med 16-0 ibland också :) Hoppas du blev klokare :)

Postat av: Lisa

Lilla gubben (läs Anders)! Det kanske är du som är dålig på att förklara? Nu vet i alla fall jag vad offside är!!

2008-06-12 @ 21:33:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback