Cirkus Zlatan

Har egentligen tusen bättre saker att göra än att blogga: som att packa upp från helgen (Siesta) och att packa inför kommande helg (Europavox), sova eller skriva någon av otaliga artiklar som just nu är lagrade i mitt minne. Men, vill ventilera en sak innan jag stänger ner: CIRKUS ZLATAN!!! Var det någon som såg dokumentären om Malmös stolthet igår?

Jag och Kristoffer värmde upp med Sverigematch och tittade sen på dokumentären. Zlatan är ju sig själv och det kan aldrig gå fel, lite som hand egen devis "bollen är rund - allt kan hända". Hans breda flin gick direkt genom rutan och hans budskap om att "man kan ta killen från Rosengård, men inte Rosengård från killen" berörde... Men en sak som störde mig var att det var Renée Nyberg som intervjuade honom, inget kunde kännas mer fel än en stockholmsbrutta med högklackat på besök i Rosengård, med tafatta "hur kändes det då"- frågor. Intervjun saknade djup och med Renée, vars fascination för Zlatan dessutom lös igenom så att det blev pinsamt,  som programledare var det varken professionellt eller personligt . Ja, förutom när la nonna kom och kramade om Zlatan. Då föll en tår. 

Få saker gör mig arg - men denna sjuka stockholmsfixering gör mig rasande. Vi har hur många bra och kompetenta programledare från Skåne som skulle kunna göra denna intervjun varmare och mer personlig. Ett exempel: Nora på sporten, hon är till och med uppväxt i samma trakt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vinn resor värde 35.000 kr!
http://www.alltforforaldrar.se/kul/promo/extpage/206

2008-06-03 @ 00:45:41
Postat av: Groove-kollega

Håller med helt och hållet. Tafatt, patetiskt och då ooh då även journalistiskt oprofessionellt. Men om jag inte hade haft den bakgrund jag har hade jag hyllat dokumentären och låtit den glida igenom, blir istället sur på denna ständiga huvudstadsfixering.

2008-06-03 @ 13:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback