Stora fixardagen

"Idag är det stora fixardagen" sa jag igår och gjorde därför ingenting på hela dagen - skyller på att jag var lite slö efter den 10-timmar-långa bussresan hem.

Idag har desto mer att göra: städa, sortera, ringa samtal, posta brev, läman filmer, bära grejer till vinden, tvätta... Allt för att vara redo för att dedikera mig åt jobb helt och hållet med start på måndag. Som om allt annat stannar. Jag har alltid haft en sån grej för mig - att jag måset fixa allt innan nya grejer sätter fart. En mental fix grej. Känner hur jobbångesten kommer smygandes... 

Avslutar ledigheten med en grande fest på Slagthuset på lördag med Joss och Soffan. Det ska bli härligt, roligt och lite Malmönyår faktiskt (ska ha mitt second best på mig). 

Kram till alla er som redan börjat jobba! Ni är duktiga och snart är det ju helg igen!  

Kommentarer
Postat av: Alexen

Kul att fira två nyår. Känner nog i och för sig att jag personligen inte pallar mer än ett nyår per år. =) Men hoppas ni får det trevligt.

Kram och gott nytt malöår

2008-01-04 @ 13:51:16
Postat av: Anonym

Shit, vilken fixartjej. Lika bra att ha det gjort. Jag brukar också vara så när det börjar lida mot sitt slut med ledigheten. Finns det bilder från nyår kanske? Är nyfiken på att se hur dina polare ser ut. Kramar

2008-01-05 @ 00:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback