I Malmös dekadenta glitter

Blixthalka, strömavbrottt, kallvatten... snacket innan den stora omtalade Nöjesguidenfesten gick mest ut på att sia om det över huvud taget skulle gå att ta sig till stan och om väl på plats festen faktiskt blev av. Det kan ju bli svårt att tända upp hela Slagthuset med levande ljus. Men festen blev av - med buller och brak, och oannonserat snö inomhus.

  
 
Började med mingel och goodie-bag (hur stavas?) på Cl &Gr där vi träffade Nancy, Joss, Soffan, Maria och Marika. Gamla klasskompisen Mackan jobbade i baren så vi fick goda drinkar billigt. I goodie-bagen låg det en batiksjal från Top Shop - vårens hetaste trend och en sån där roller som tar bort ludd:)

På Slagthuset var det kaos: kompisar, drinkar, halvkändisar, neonstavar, allt i ett virrvarr - och ett och annat kärt återseende. Dansade till coola dj-duon Housewifes i electrorummet där jag även fick höra att jag var fantastisk (bugar, haha!).  Fick hälsa på Kristoffer med den blonda svallande manen från det där Ark-liknande bandet som blivit så stort i Malmö... såg Timbuktu i periferin och den där lokal kanal-tjejen. Malmö i sitt mest dekadenta glittersken... Yrade omkring fyra tjejer (som mest - vi vart av med varann hela tiden) och dansade järnet till vad som än spelades på det dansgolv vi råkat hamna på: lite härlig reggae blandad med Pulp - perfekt. Träffade Martin som fått jobb på Google och var gladast på stället - tills han skulle bjuda på drink och var tvungen att låna pengar... Och Soffan fick sin mobil stulen. Ägnade även en hel kebabmiddag åt att reda ut vad ... (punkt, punkt, punkt) egentligen betyder.  

Roligast av allt - och kanske mest otippat: Jag hittade en simmar-kompis. Hon heter Marika och vi ska simma tillsammans i Lund. Haha!

Har jag glömt ngt? Fill me in tjejer!


Kommentarer
Postat av: Annikan

Låter som en lyckad kväll :)
Du är så bra!
Kram

Postat av: Anonym

Bra beskrivning av lördagen. Vet inte hur många varv vi tog och hur många gånger jag vände mig om efter mina vänner och de hade slukats upp av dansvimlet. Men ärligt - det där skumpartyt och neonstavsdansen- vad var det... gillade inte!

2008-01-07 @ 11:44:14
Postat av: Anonym

... är ett sätt att visa att man inte vet vad man ska skriva...

2008-01-07 @ 15:38:49
Postat av: Punkt, punkt, punkt

eller ett sätt att visa oerhörda brister i ordförrådet...

2008-01-07 @ 15:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback