Frustrerad vid midnatt

Singelkompisar har länge påstått att alla bra, gulliga, självständiga pangkillar i vår ålder redan är tagna. Jag har ju haft pojkvän i princip sedan jag föddes och har liten erfarenhet av singelträsket. Tänkte att "det där kan väl inte stämma".

Men igår när jag var på fest hemma hos Evelin träffade jag en "tagen" kille. Och så fick jag höra "hade det inte varit för att jag har tjej så hade jag varit intresserad...". Frustrerande, eller vad!

En klok dam, som säkert har fått många kvinnliga ovänner, sa att man ska jaga det man är intresserad av oavsett. För vem vet om han är lycklig. Det säger egentligen ingenting att man är upptagen. 

Kommentarer
Postat av: SkäggMike

Det är klart att man inte ska ge upp direkt, bara för att någon är upptagen. Man kan ju kolla läget lite först och, som sagt, se huruvida personen är lycklig.

Men å andra sidan skulle i alla fall jag inte vara speciellt sugen på att inleda något innan det andra förhållandet är slut. För om personen i fråga kan vara otrogen mot sin tidigare partner, betyder ju det att h*n kan vara otrogen igen.

Postat av: Tess till Mike

Hej Dr Mike, vad kul att du tittar in här. Håller fullständigt med! Det var endast en iakttagelse. Skulle inte vilja att min kille flörtade med ngn annan. Kram

2008-01-29 @ 10:14:10
Postat av: Emma

Fast, frågar du min pojkvän så skulle han nog säga att om man faktiskt är intresserad så får man inte ge upp (med tanke på att när vi lärde känna varandra så var jag faktiskt ihop med en annan kille - i ett iofs långt ifrån perfekt förhållande, men ändå).

Så efter att det tog slut så började vi träffas mer å sen blev vi tillsammans efter några månader. Det hade ju inte hänt om han hade lagt ned mig redan från början =)

2008-01-29 @ 13:40:46
URL: http://missgee.blogg.se
Postat av: Anonym

Klurigt det här. Jag håller med Emma i denna fråga: träffade en underbar kille som var upptagen, men han signalerade att han var intresserad. Inte min typ av kille tänkte jag då eftersom jag inte vill vara tillsammans med ngn som flörtar och har flickvän.
Men så berättade han att han var på väg ut ur förhållandet och att vi kanske kunde hålla kontakten och ses längre fram när han hade avslutat. Nu är vi tillsammans. X:et är inte överförtjust, men å andra sidan är det inte henne jag bryr mig om. Det är ju en läxa för alla som är par: man ska aldrig bli bekväm eller "ta för givet"... Det finns underbara personer som gärna skulle vara i ditt ställe. Men
för att besvara frågan så NEJ alla killar är inte tagna. Men du är väl inte intresserad av ngt nytt nu, eller?

2008-01-30 @ 11:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback