Frihet på ett litet kontor

Idag har jag jobbat hemifrån. Har suttit på mitt lilla kontor med balkongen öppen och hög musik i vardagsrummet. Tro det eller ej - det funkade hur fint som helst. Kunde verkligen koncentrera mig på mina arbetsuppgifter. Sparade res-, smink- och fikatid och när klockan blev fem hade jag åstadkommit mycket mer än jag vågat hoppas på.  

Den självklara bonusen med att jobba hemma - förutom musiken - är att man kan laga den mat man är sugen på när man blir hungrig. Fixade till en god tonfisksallad med mycket avocado och bovete, mums. Det blir matlåda för första gången sedan jag började arbeta på Alfa Laval imorgon. Mums igen!

På kvällen har jag cyklat upp till stan en kortis och träffat Sofia, köpt ett prickigt paraply och randiga vantar. Och så det obligatoriska samtalet med mamma och Soffan. Nu ska jag avboka en pedikyrtid till förmån för gratisbio på torsdag.. någon som sett Ps, I love you. Har för mig att det är namnet på en gammal film.

Hoppas att du haft en bra måndag!

Kommentarer
Postat av: pytti

Jag älskar att jobba hemma, så underbart! Frihetskänsla. Skulle inte vilja göra det jämt, men ofta, om jag fick. Kram, längtar till götet!

2008-01-30 @ 09:23:28
Postat av: Maria

Hej vännen! Sov igår när du messa sen... Har inte sett filmen men köpte den på dvd i Thailand. Så du får gärna berätta om den e sevärd sen.. Vi måste höras o snacka, ikväll kanske?? HAr lagt in lite Thai bilder på bloggen iaf. Kram

2008-01-30 @ 14:42:20
Postat av: Anonym

Värst vad du blivit besatt av prickigt. Hur hände det?

2008-01-30 @ 14:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback