Dörr sökes

Remuneration, Nomination, Insider... viktiga begrepp att inte snubbla på eller förväxla när man skriver engelska texter om Investor Relations. Gäller att vara vaken, slipad och fokuserad. Därför sitter jag hemma och jobbar även idag, med glasögonen på och hjärnan på högvarv.

Jag har på tok för mycket att göra på jobb just nu, så jag sitter hemma för att spara in på den icke-valda sociala tiden - och bara jobbar. Låter krasst, men det är nackdelen med att sitta i kontorslandskap där alla går förbi, snackar i telefon, snackar med mig, snackar med kollegor. Jag är så nyfiken som person att jag inte riktigt kan stänga av omgivningen och det är klart att man vill vara med... Men nu är det deadline idag så jag måste verkligen effektivisera. 
 
Men kan inte vara helt utan mitt jobb så ikväll är det dags för tidig bio med arbetskamrater från AL, ska bli väldigt trevligt - och gott (popcorn står högt på listan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback