Mi piace Marcello

22624-524

Foto: Pressens bild & SVT bild

Vaknade yr mitt i natten av att jag somnat på soffan. Borde ha gått och lagt mig direkt. Men tv:n var fortfarande igång och denna man med utstrålning som få, talade till mig på italienska.

Det var repris av K specials genomarbetade porträtt av Marcello Mastroianni. En intressant hyllning till denne begåvade skådespelare som blev betydelsefull under efterkrigstidens italienska filmvåg.

La Dolce Vita är en av hans mest kända filmer där han tillsammans med Anita Ekberg kom att bli älskad av hela världen. Marcelo spelade både seriösa och mer komiska roller, han jobbade tätt tillsammans med filmregissörerna Fellini och Visconti.

Oh me piace!! Tanto! Ett marathon på g känner jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har sett La dolce vita nyligen. Blev nästan kär i honom. Gillar du La vita e bella?

/kramis Lotten

2008-02-22 @ 11:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback