Melodifestivalfest no 3 -striptease en masse

Ja, även denna helgen samlade jag och Sofia ett gäng glada härliga kompisar för att titta på Melodifestivalen.

Alla vi känner är bjudna och var helg ser gänget annorlunda ut beroende på vem som kan, tar med sig vänner, m.m. I den återkommande inbjudan står det: ta med något glittrigt och ditt favoritsnacks.

Att vi denna helg hade ett gäng musiker på besök var säkert en bidragande anledning till att vi faktiskt poängsatte musiken denna lördag och inte showen, kläderna eller dansen (även om det var svårt att inte kommentera)... Gav ändå ett pluspoäng tll Patrik Isakssons snygga kavaj med röda fikor på.

Vi var rörande oöverens vad gällde allt och hade långa diskussioner om vem som borde vinna ur ett musikmässigt perspektiv. Inte var det den bosniska låten iaf...

När Melodifestivalen var slut drack vi upp min Baileys och allt annat med alkohol i, åt snacks och sjöng. Vi använde alla instrument vi kunde hitta i min lägenhet: marackas, trumma, didgeridoo, fat, pennor och spelade. Mitt i euforin sa vi något om att starta band... Dagen efter insåg jag att mitt bidrag skulle kunna sträcka sig till att göra skivomslaget. Sofia däremot lovade bort sig som dansinstruktör och trummis... Hon har precis lärt sig orientalisk dans och visade oss hur man gjorde "åttan". Där stod vi ett  gäng på åtta personer och apade efter så gott det gick. Mina grannar på andra sidan måste undrat vad som hände... Det sägs att orientalisk dans är en förfining av striptease...

När det blev dags för utgång var jag världens lyckligaste. Jag lyckades övertala alla till att vi skulle gå till Inkonst där The Rumble spelade. Och jajajaja, vad bra det var! Bra musik, Red Stripe, ös på dansgolvet och stora leende hos alla i gänget.

På lördag smäller det igen. Samma plats, samma lilla tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback