Dessa ex

Varför ska man berätta för sitt ex att man träffat någon ny? Vad tjänar det egentligen till?

Alex ringde mig i går kväll och ville prata. Jag hade precis lagt mig då så vi sköt på samtalet tills ikväll istället. Det har helt klart stört mig hela dagen att vi ska "snacka". Är lite nervös och har haft ont i magen. Vet ju om att han ska berätta att han träffat en ny.

Jag har själv ringt upp ex för att ha "det där samtalet". Men då har jag inte avslöjat min nya status på Facebook innan samtalet och inte heller struntat i att svara på avtalad tid! De där samtalen blir ändå oftast bara konstiga och obekväma - vad förväntas man egentligen komma fram till? Vad ska de sista orden bestå av?

När det gäller mig och Alexen hoppas och tror jag att vi kan vara vänner en vacker dag. Det vore så synd annars: Vi delar ju den roligaste tiden i mitt liv. En sak är säker i alla fall: Vi kommer att träffas oavsett om vi klarar att hantera det eller inte.  


Kommentarer
Postat av: Petra

Jadå måååååånga gånger. Dels av respekt för att personen ska slippa träffas med den nya på stan. Dels för att det känts ärligast och litegrann som ett final avslut. Ett closure till och med, enligt Ross och Rachels standards. Men det är klart att det i vissa fall lika gärna kunde ha hoppats över. Där personen inte hade kunnat bry sig mindre.

2008-04-11 @ 12:39:09
Postat av: Anonym

Haha vilken tabbe att outa det där först, om det nu var av respekt mot dig han ville berätta det. Är det bra med dig då?

2008-04-14 @ 09:18:21
Postat av: Sandra

Vet inte hur många "jag har träffat någon"-samtal jag haft. Ganska värdelöst förutom i de fall jag faktiskt brytt mig om persnen. Min bästa killpolare är just ett ex och med just honom var det viktigt att sköta saker och ting rätt.

2008-04-14 @ 11:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback