Therese Haag

Mitt liv har börjat likna Martina Haags, i alla fall så som hon beskriver sin kaotiska vardag i sina böcker. 

Idag kom jag till skillnad från igår upp i tid och lämnade hemmet med frukost i magen och sminket på plats (brukar fixa mig på tåget ibland). Kände mig så nöjd jämfört med gårdagens horribla start på dagen där jag spatserade i morgonsolen... TILLS jag av en slump tittar in i Pressbyråns fönster (alt händer där) och ser att jag minsann har en stor vit prislapp hängades under armen:) Skrattade för mig själv och kom att tänka på att expediten bett mig gå och hämta en jacka med prislapp häromdagen när jag köpte jackan. 

Hann med tåget, hade nyckeln till skåpet med. Satte mig på min plats och startade upp datorn när nästa grej hände. Jag kände att det var något som skavde på ryggen och när jag kände efter var det till min stora fasa larmet. LARMET!!! Jag som hade klarat mig så bra. Tog på mig min kofta efter att ha inspekterat den noga och fortsatte med datorn som om inget  hade hänt. Hela dagen var jag lite nervös för att det skulle pipa om mig - svårt att förklara att "det bara är mitt larm i skjortan". Dåligt av H&M att inte ta bort det.

På jobb var det väldigt trevligt. Jag fick gjort mycket på förmiddagen och på eftermiddagen firade vi en kvinna på avdelningen med att spise kone kake och vid fyra gick vi för att spela rundpingis i en timme. Det ska bli en tradition!  

Precis som igår startade inte pinsamhetern förrän jag kom ut från jobb igen. När jag stod på perrongen och pratade med mamma i telefon kom det helt plötsligt en duva förbiflygandes som attack-bajsade på min nya jacka. "Vänta mamma - jag har precis blivit bajsad på". Tagen av händelsen tittar jag upp och skrattar. Klart att det skulle hända. "Förbannade SJ" tänkte jag aningen högt för mig själv. "Allt är SJ:s fel". 

På vägen hem köpte jag en trisslott för att det kändes som om att jag förtjänade att vinna en miljon efter dagens prislapp, larm och fågelbajsscenarier - men blott 25 kr blev det. 

Fågelbajs luktar äckligt. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahaha Tess - vad har hänt? Du börjar ju låta som Johanna.. nu fattas bara att du tappar bort din mobil och dina nycklar.

2007-09-27 @ 09:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback