Recycling design & flytt

Mitt i nerpackningen (jag flyttar på söndag) bland grejer, kläder och porslin hittar jag förvånat ett vackert tygstycke gjort av sköraste thaisiden. Va? undrar jag och försöker erinra mig om detta köp. Jag vänder på den och upptäcker snören som jag förmodar ska vara runt halsen - aha - den lilla tyglappen är en de facto en tubhalterneck från min tid som "lite mindre" inköpt i en exklusiv butik i västindinen. Med några storlekar större kroppsomfång och med en massa fantasi är den numera omgjord till scarf. Supersnygg till svart.

 

Förutom mittt fynd är det jättetråkigt att flytta igen.Det tar verkligen på krafterna att vara såhär rotlös... Förutom att jag precis hunnit göra mig hemmastadd är det nu dags för ytterligare en flyttstädning (jag minns det som igår när jag, Annika och Anna skurade väggar och hyllor i en veckas tid). Jag fick ta en sur fight med roomie där jag deklarerade att jag bara bott här i tre månader och att jag inte står på något kontrakt och att det minsann inte var flyttstädat när jag flyttade in här för att få honom att förstå att jag inte kommer att skura skiten ur mig denna gången.Jag hann inte ens bo här i tre veckor förrän det kom på tal att jag skulle flytta igen - så jag kommer att städa mitt rum och köket - resten är upp till de tre som står på kontraktet. Puh!  

 

Det tar på krafterna - men belöningen är att äntligen få flytta in i ett eget bo - som dessutom kommer att totalrenoveras innan och under tiden jag bor där. Hela helgen har jag spatserat omkring och tittat på möbler, drömt om vilka färger jag ska ha och vilken stil jag ska satsa på när jag väl för en gångs skull kan bestämma allt själv. Skrev på kontraktet idag:) Nu är det intressant att veta om jag ska flytta in på måndag nästa vecka eller om en månad. Alltid är det nåt.. 

 

Ser förresten fram emot Jonks fest supermycket - ska verkligen bli skoj att få träffa gänget igen. I Malmö! Snacka om att vi måste sight-seeinga runt då! Jag röstar på trampebåt i kanalen och hisstur i torson.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det ska bli kul att träffa alla igen efter en sommar utan varandra. Märks på Desperate housewifes-kvällarna:(

2007-09-25 @ 15:33:39
Postat av: Emma

Jag känner igen mig i flyttskiten. Shit vad det är tråkigt att packa och städa. Har för första gången i mitt liv ett eget litet hem. Det är iofs en pytteliten studentlägenhet, men den är min. Och jag håller tummarna på att jag inte ska få för mig att flytta i januari igen. Ork ork ork! Hoppas allt är bra med nya jobbet och allt. Följer din framfart på bloggen så ofta att jag börjar tro jag är beroende =) Kramar från Stockholm

Postat av: Annikan

Men den här gången blir det bra, en fin lägenhet som du bor i själv :). Inga duster med roomies om städning mer..hihi. Det kommer bli så sjukt kul i Malmö, längtar så jag blir tokig! Snäll du är att jag får sova hos dig/din mamma!
Kram
snart ses vi, wieeeeeeeee

2007-09-25 @ 18:38:53
URL: http://annikan.blogg.se
Postat av: Anonym

Grattis gumman! Jag röstar på guldiga väggar. Så kan du sätta upp din cykel på väggen så att den smälter in... eller nåt! SKa vi ta en after work i veckan? Kramar C

2007-09-25 @ 19:55:54
Postat av: Maria

Hej gumman! Har just kommit hem från semestern, skönt med värmen o sola o bada men fy sjutton vad fult det var på Cypern. Och invaderat av engelsmän : ( Skönt att komma iväg iaf! Du, jag raderade ditt inlägg på min wall på facebook för mina arbetskollegor vet inget om en ev flytt till Halmstad. Har inte tänkt säga ngt heller och jag har flera av dem som vänner på FB.. Inte lätt för dig att veta, helt omöjligt faktiskt.. Men ingen har nog hunnit se det. Gud va skönt att du fick lgheten! Får ta o planera in en helg sen i höst som jag o Elliott kan komma o hälsa på dig! Han e ju 4 månader nu!! (Imorrn) Ska lägga in lite nya bilder på bloggen så fårt jag får tid. Ha det bra sålänge vännen min! KRAM

2007-09-25 @ 22:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback