Det löser sig

Läste Timbuktus krönika i Punkt.se i veckan. Den handlade i korta drag om att man inte ska vara så jävla optimistisk jämnt. Han menade att det är bättre att förutse att allt kommer att gå åt helvetet  - så att man med tur kan få bli positivt överraskad lite då och då. Kontentan var alltså att du ska sluta tro gott om något.  

Eftersom att jag är just en sån där jävel (optimistisk sådan) fastnade jag för hans ord. Framförallt för att jag dessutom trodde att han var exakt likadan. Här osar det dubbelmoral (eller skrivtorka...). De flesta av Timbuks texter handlar om att man inte ska klaga och vara neggo, och dessutom heter ju en av hans låtar till och med "Det löser sig".

Och när jag intervjuade honom för snart två år sedan var han det positivaste jag träffat.  

Kommentarer
Postat av: Maria

Hi hi hi, vet inte vad jag ska skriva här. KRAM

2007-10-16 @ 16:31:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback