Ljuvliga Lund

Min korta tripp till Lund var uppfriskande. Provet gick under omständigheterna bra men det var sssssvårt! I alla fall det ena provet som var en form av nutidsorientering för aktuella händelser 2006/2007. Vi var många där. Verkade som om att alla typ 120 som kommit dit ville bli nya kloner av Ebba von Sydow eller balla musikjournalister, krasst beskådat. Provet var mer inriktat mot samhällsjournalistik. Fast en fråga handlade i och för sig om musik, den löd: Vad hände när Mick Jagger fick vara chefredaktör på Daily Mirror? Det var en av 50 det. Jag tippar att jag har hälften rätt. Andra provet gick ut på att man skulle skriva ett referat av en fyra sidor lång artikel om svensk vapenexport. Jätteintressant ämne och dessutom en diskussion som jag och Alex lagt krut i då han erbjöds ett jobb på Bofors. Referatet blev bra och kan nog väga upp mina bristande kunskaper i nutidsorientering - det kändes verkligen av att jag endast intresserar mig för Metro-nyheter som inte går in särskilt djupt.

MEN... jag vill inte bli en Ebba, och inte heller en samhällsjournalist, och musikskribent är jag redan så när jag gick därifrån kände jag att jag inte riktigt visste vad jag gjorde där. Det var nog i den stunden jag insåg att jag vill arbeta med information. Kanske på tiden med tanke på att jag är några veckor ifrån min examen inom informationsdesign. 

Det var helt underbart att vara i Lund. Dagen i ära sken solen och temepraturen mätte 25 grader. Jag stortrivdes och så fick jag träffa mamma några timmar. Vi åt på ett ställe som jag glömt bort vad det heter, tror att det var Kryddhyllan... jaja, drack lite vin och mös och snackade allt mellan himmel och jord. Verkligen underbart! Tänk att jag ska få träffa min mamma när jag vill sen när jag flyttar hem igen. 

Kommentarer
Postat av: pyttianna

visst är det det där på hörnet? typ gräddhyllan? hm kommer inte riktigt ihåg. ha en bra dag.

Postat av: Anonym

Det ligger på hörnet, jag äter där var dag. Smaskig dagens oftast, men även goda potatisar med fyllning. Du skulle ju ringt när du var i stan! Grrrr

2007-05-07 @ 12:03:04
Postat av: Anonym

Hej min lilla dotter.

Gräddhyllan hette stället men kanske Kryddhyllan inte är helt fel namn på en restaurang , kanske en indisk i så fall.
Jag njöt lika mycket som Du. Tänk att få ha sitt barn alldeles för sig själv i 3 timmar utan störande telefoner m m. Vilken moderslycka. Jag är inte bortskämd med det men kommer kanske att bli det igen.

2007-05-08 @ 16:39:59
Postat av: Anonym

Ointressant inlägg egentligen, men fiket på hörnet heter Gräddhyllan. Det sjunger ju till och med Timbuktu i Karmakontot Tess!

2007-05-09 @ 11:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback