It´s not how good your are

It´s how good you want to be

 

Det heter en bok som jag fick i julklapp av min mycket kloke fabror Thomas. Titeln och innehållet är klockrent och helt i min smak. Med devisen ovan i bakhuvudet ska jag snart sätta (eller rättare sagt lägga) mig på tåget till Lund. Har blivit kallad till antagningsprov till min back up-plan, nämligen Lunds universitets påbyggnadsutbildning i journalistik. Det kan bli min dyraste resa till Skåne någonsin med tanke på att jag bara stannar i 9 timmar. Men kanske även den bästa dyraste resan - om jag nu kommer in. Kommer att sitta/ligga på tåget i typ 12 timmar totalt och vara i Lund i 9 timmar, varav 3 timmar är provtimmar, innan jag åker tillbaka. Ska träffa mamma och moster Boddan och kanske (hoppas hoppas) Soffan och Jossan för en långlunch i solskenet i Lund. Kändes så knasigt när jag pratade med mamma innan och vi sa att vi skulle ses imorgon innan vi la på. Jag längtar verkligen efter en mammakram! 

 

Jag trivs förresten jättebra på mitt jobb som webbredaktör. Igår låste jag, Anette och Tony (mina projektpolare) in oss i ett rum och byggde struktur. Anette sa att vi gjorde en veckas jobb på en dag - härligt med effektivitet. Idag har vi träffat webbutvecklarna från Stockholm som snackat rendering, migrering, implementering och andra grejer som slutar på -ing. Var lite lagom yr när jag gick mot tåget. 

 

Hela veckan har varit väldigt bra. Började med härligt valborgsfirande, superledig tisdag och fest med IDP-tidningen på onsdagen samt en avstämning med uppdragsgivare och handledare som fick mina smilband att dra uppåt. Mina farhågor visade sig ha varit helt i onödan eftersom alla är jättenöjda! I veckan har jag gjort en grundlig teoriinsamling och ser nu fram emot att grotta ner mig med böckerna och rapporterna. Käkade en god grekisk middag med Alex i Västerås i torsdags och så har jag och mamma dessutom planerat en examensfest i Malmö, bara datum som saknas.

 

Om än lite stressigt just nu så känns allt bra. Förutom då att jag kom på att jag missade Familjen och min chans att höra Tilliander live på RAW. Och att jag fått Traderamani light. Är säkert inne och kollar tio gånger per dag. Har dock köpstopp på mig själv men vill bli av med mina egna grejer. Kolla förresten in mina auktioner här: www.tradera.com/auktioner/therese07

 

Jaja nu ska jag packa för min 9-timmars vistelse i Lund. Håll tummen! Är faktiskt lite nervös? Trevlig helg! 


Kommentarer
Postat av: Maria

Hoppas du får en bra helg! Mysigt att träffa mamsen o co.. Fredrik e ledig hela helgen, men det blir väldigt lugnt för oss. Har ju fått problem me ryggen, så det e mest vilande i soffan. Buhu va trist... Vi hörs snart! KRAM

2007-05-04 @ 21:22:15
Postat av: Anonym

Lycka till! Pasa på att sova ordentligt på tåget så att du kan använda de grå väl på provet...

2007-05-04 @ 21:42:16
Postat av: pyttianna

Lycka till! riktigt imponerad över att du åker ner!

Postat av: ica

Heja heja heja dig!!

2007-05-05 @ 13:35:31
Postat av: Anonym

När var Familjen på RAW? Jag såg deras grej på musikbyrån och hade gjort vad som helst för att få höra Helsingborg eller vad den heter live...

2007-05-05 @ 20:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback