Trevlig chock

Den allmäna pensionen har kommit till Femman, fick nästan en färgchock när jag kom in i köket. Det visar sig att det lönat sig att jobba extra typ hela livet. Redan nu ser pensionskapitalet skapligt ut och jag tänker då inte tjäna mindre pengar efter min utbildning. En sak som framkom som jag inte visste är att staten betalar pensionspremie för våra studielån. Det stod även att "ju längre du arbetar, desto mer får du i pension". Jag ser det härliga livet som pensionär framför mig; leva, resa, uppleva, träffa vänner, leka med barnbarn, gå kurser, sitta i parker och njuta. Oh vad härligt. Nu är det bara 50 års slit däremellan. 





Kommentarer
Postat av: Anonym

Slit och slit. Nu när du har belånat dig borde du vara nöjd med det yrke du valt.

2007-03-26 @ 14:54:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback