Jag är Mac

Jag vill lägga upp massa roliga bilder från helgens festligheter men bloggen lever sitt eget liv. Är det fler än jag som har problem med att lägga upp bilder och har Mac? 

Apropå Mac hade vi en rolig diskussion i skolan idag gällande just PC och Mac, i litteraturen som vår grupp hade valt stod det att Mac var mer kvinnligt och att PC var manligt. Skälet var att det är svårare att navigera en PC eftersom den är tyngre tekniskt. Kvinnor tyckte om Mac för att den passade in i hemmet och för att det med en Mac "går att peka och trycka". Det intressanta var att i rummet fanns det cirka 20 tjejer varav cirka 5 var Macare och resten PC:are.

Vad är du och varför?

  

Kommentarer
Postat av: Anders B

PC för att det är riktiga datorer. Mac är för media-fjantar!

2007-03-07 @ 19:06:20
Postat av: pyttianna

1. För att de övriga inte har insett att de är macare ännu.
2. Det där med teknik och peka är bara fjanterier, men däremot är mac lättare att navigera osv. och varför göra det krångligare än det behöver vara?
3. Ja, mac är fin och "passar in i hemmet", mmm mac!

Postat av: tess

jag kör stenhårt på PC. betyder det att jag är manlig då? jag får väl skylla det på att jag är halvflata ;P

2007-03-08 @ 15:44:37
URL: http://luggkomplex.blogspot.com
Postat av: Petter

PC och jag är man! Visst är Mac snygga men otroligt dåliga när det gäller webbverktyg, din text ovan ett exempel. Mac är 5 % av alla datoranvändare, fler kommer ni inte att bli. Dels är det för dyrt men även för snävt och opraktiskt. Du kan inte fråga vem som helst om hjälp och supporten kostar skjortan.

2007-03-08 @ 16:07:05
Postat av: Sanna

Okej jag har mac för att jag aldrig haft något annat men det finns ju massor av bra orsaker till att fortsätta på den banan. Bl a slipper man virus, du är kompatibel med pc medans pc kan ha väldigt svårt att vara kompatibelt med mac, du kan faktiskt göra allt på en mac som du kan på en pc och macarna är såååå mycket snyggare och mer användarvänliga :D

Och som svar till Petter (man ger sig inte in i leken ostraffat). problemet är inte att amcen har dåliga webverktyg problemet är att de som sitter med web är programmerarelight och de är oftast pc-människor så de skiter i mac rent ut sagt. Likadant med it-avdelningar och dylikt. Ett webverktyg funkar lika bra på mac som pc, problemet är de som sitter bakom tangenbordet.

O nej Tess jag hara ldrig haft problem med min bilduppläggning här =)

Tjopp!

(okej jag är väldigt macpatriotisk så d blev långt d här :P)

2007-03-09 @ 19:50:17
URL: http://sannamaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback