"Vi ska putsa vi ska feja"

Har fortfarande inte fixat så att min kamera är kompatibel med mac (suck Annika!!) - så bilder från midsummer dröjer. Men de kommer snart;) 

Det jag var så glad för häromdagen var bland annat att det gick så himla bra på intervjuerna. Och i måndags fick jag reda på att jag gått vidare på Alfa laval OCH Food Tech och dessutom fick jag positiv respons från båda personalvetarna. Nu håller jag tummarna så att jag snart är blå. Jag ska ha en telefonintervju med analys av mitt personformulär på torsdag med Alfa laval. Och på måndag nästa vecka ska jag på intervju 3 (!!!!) på Food Tech för att gå igenom personformuläret för dem och för att träffa resten av teknikinformatörerna. 

Så i nästa vecka kommer jag att ha fått besked från Alfa laval och veckan därpå från Food Tech. Det är ju spännande det här med att söka jobb. I just Alfa laval-intervjun kändes personkemin såååå rätt. Det hade varit så kul att få arbeta med Tobias och Göran. Tobias kläckte en skön kommentar när vi tittat på mina recensioner i Groove "jag har alltid velat skriva musikrecensioner - nu kan vi sitta och snacka konstig musik på lunchrasterna". Gärna för mig! 

Idag har jag, Annika och Anna flyttstädat i några timmar efter att ha "bråkat" lite med Hanna roomie. Vi undrade när Hanna behagade att dyka upp med tanke på att vi flyttar på söndag och har 180 smutsiga kvadrat att putsa tills dess. Därmed fick jag höra att jag har dålig attityd och kort senare blev vi alla blockerade på msn och borttagna från hennes blogg - och dessutom pikad med att vi inte skulle våga säga vad vi tycker. Hrmf!  Så urbota tråkigt att det ska sluta så här! 

Städgänget drack öl och cider och skrattade mellan varven (speciellt när Anna trillade av stolen och när hela Annika var alldeles blöt så mkt hon diskat). Vi bestämde att vi ska dricka rödvin och äta brie imorgon som belöning efter att vi städat i några timmar till. 

Sa hejdå till Savin och några andra på info idag. Sorgligt! Imorgon kommer nya mdh.se, efter lunch. Denna gången är det ingen Peter och vargen. 

God natt! 

 


Kommentarer
Postat av: emma

Så tråkigt med kompisen - fast å andra sidan tycker jag att ni gjorde rätt som sa ifrån. Det är väl inte direkt så att ni ska städa hennes grejer.
Du, jag håller tummarna inför nästa vecka och jobbet på AL! Kramis

2007-06-27 @ 06:35:54
Postat av: Anonym

Hahah det är det absolut bästa sättet - dricka öl och sjunga högt samtidigt som man städar. Jag rekommenderar hårdrock - det är bra mot fläckar;)

2007-06-27 @ 10:02:02
Postat av: Anonym

Heja jag håller tummen!

2007-06-27 @ 11:52:09
Postat av: ica

I will miss u sooooooo!!! Vad händer imån?

Postat av: Martin

Tråkigt att det ska sluta så, men kanske inte så snällt att hänga ut din roomie på nätet?

2007-07-02 @ 00:33:04
Postat av: Lisa

Ojdå, snällt att hänga ut din roomie, skyltar man konflikter på nätet? hmmmm
Mycket lägre än glocalnet =)

2007-07-03 @ 20:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback