Skabaduskabadede

Igår var jag och Alex på Vattendraget i Västerås. Det regnade massor och vi hade inga regnkläder med. Men vi var glada ändå och likaså paraplyförsäljaren. Vi åt thai-mat, munkar, korv, rostade mandlar och drack chai - och vanligt thé.

Vi var där första året vi träffades och lyssnade på Looptroop precis innan deras pingpong-succé och turné med plattan Fort Europa. Detta året var det Governor Andy och Million Stylez (som jag precis recenserat för Groove) som lockade. Men innan de kom upp på scen var det Allsång med Sebastian och Lotta Engberg som gällde.

I området märkt "hantverk och kultur" hittade vi ett charmigt café mitt bland träden. Där luktade rökelse och tjejen som serverade drickan var barfota. Vi besökte även killen som vi köpte ursnygga t-shirtar med grafittimotiv på sist - men detta året fanns det inget speciellt ( + att jag har köpstopp egentligen).

När guvernören väl började spela  var det värt all väntan. Han spelade sin nästan uttjatade radiodänga om stureplanstöntar, men firade även av Bonus på kortet, Reggaeprofil med fler. Million Stylez presenterades som en av de största svenskar inom reggae - med tillägget att ingen fattat hans storhet än. När han kom på scen vrålade alla tonårstejejer, ungefär så som jag hade gjort om det varit självaste Bob Marley på scen. Jag och Alex var typ äldst i publiken och de enda som inte rökte eller var fulla och firade sommarlov (än).  Men trots den rådande fjortisfesten hade vi jättekul och mysigt och underbart!
 
Och så var det en av våra alldeles egna traditioner.

Skabaduskabadede:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback