Plötsligt tittade solen fram

Idag sken solen över Malmö. Äntligen! Och jag var helt ledig. Äntligen!

Jag tillbringade dagen hemma hos mamma och Åke. Vid poolen. Med en öl i handen. Sabina, Ingrid, Måns och mormor var där och vi hade en trevlig dag i solskenet. Vi åt lunch under parasollet och snackade Sabinas studentminnen. Ohhh vad jag saknat min familj! Nu känns det som lyx var gång jag får chans att träffa någon ur familjen. Och på något konstigt sätt så sitter det kvar i kroppen att jag ska åka tillbaka till Eskilstuna. Som om att inte ens jag fattat att jag stannar kvar denna gången sommarens sista dopp är taget. Och mamma lilla har nog inte heller fattat att jag stannar - och så kommer hon på det ibland och blir så glad. Det gör mig glad!  

Ikväll var jag med Måns, Enya och Pontus på senaste Harry Potter-filmen. Vi åt en buffé av popcorn, chips och läsk. Att det trillade popcorn ur tröjan när jag precis klädde av mig måste väl ändå var ett tecken på ett lyckat biobesök. Och filmen var precis så bra som jag trott, trots brist på utlovat hångel mellan mogen Potter och Cho - vad hände med den där Cho egentligen? 

Förresten älskar jag hur Rowling driver med den engelska pressen. Det är så hysteriskt realistiskt!  

Kommentarer
Postat av: annika

ja visst känns det konstigt att inte åka tillbaka till Eskilstuna. Jag har nog inte fattat att jag ska stanna i Göteborg än.
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback