Nu bor jag i Malmö

Det var mycket jobbigare att lämna Eskilstuna än vad jag trott. Nu börjar krokodiltårarna äntligen att ta slut men igår var det jobbigt - så tomt och otryggt på något sätt. Jossan tröstade mig med att hon gråter varje gång hon flyttar även "om det så bara är inom Malmö". 

Nu bor jag återigen i en urläcker lägenhet mitt i stan - fast i en annan stad och med bara en trevlig person istället för tre. Tryggheten finns i de sista flyttkartongerna som väntar på att bli uppackade. En stor härlig inflyttningsfest med våra olika kompisar väntar. Det här kan vara början på något stort. Mer "hemma hos Tess och Fredrik" kommer inom kort. 

 



Kommentarer
Postat av: annika

jag bävar lite för hemkomsten, men vet vem jag ska ringa om det blir jobbigt :)
lycka till på onsdag(var det väl ?)
kram

Postat av: Anonym

Hej Malmöbo. Härligt att ha dig tillbaka! Fika i veckan kanske??

2007-07-03 @ 10:52:35
Postat av: Maria

Det kommer att bli en härlig sommar Tess! Nyfiken på hur det har gått med jobben, men det kanske tar längre tid att få svar.. Vi e uppe i Stockholm igen men åker till Hstad om en vecka igen. Jag åker ner tis el ons nästa vecka och sen kommer Fredrik på lördagen. Sen blir vi där 2-3 veckor. Har du bestämt mer nu vad du ska göra i Juli? Skulle vart kul om du kom upp en dag iaf så du får umgås lite med Elliott oxå. Han bestämmer hur varje dag ser ut, så det är bara att hänga me i hans dygnsrytm.. Hi hi.. Hörs snart! Kram

2007-07-03 @ 11:00:47
Postat av: ica

Jättejobbigt är det, sa Bull

2007-07-03 @ 18:28:07
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Eve

hej!
jag förnekar tomheten hör efter er genom att ränna i Örebro. Hoppas du har det bra i Malmö och att det går bra med jobben!!! Håller tummarna!
Kram

2007-07-04 @ 16:59:49
URL: http://everiikka.blogg.se
Postat av: Hanna

Hej Tess.
Sååå du är på plats nere i Malmö nu. Det kommer bli bra det där, även om det är tufft i början att vara "ny" i stan igen.. Hur har det gått med jobben? Visste inte riktigt vilka dagar det var du skulle på intervju så jag håller tummarna lite varje dag, hoppas det hjälper.
Ha en bra sommar.
KRAM KRAM

2007-07-06 @ 16:50:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback