Lägenheten

Är stor, lite otrygg, snygg, välplanerad, inte iordning och alldeles för nära stan (jag bor återigen vid en gågata i centrum). Jag är rastlös hela tiden och kan knappt laga middag (det är ju så smidigt att smyga ner till Lilla torg och beställa mat istället). Och så känns det lite ensamt på något sätt. Saknar att ha folk (Annika, Anna och Alex) runtomkring mig hela tiden. Måste bli bättre på att trivas ensam igen. Jag älskade det förut. 

Roomien Fredrik är en bra kille. Han jobbar hårt på sitt nya jobb (fick jobb som ekonom innan han var färdig med utbildningen). Vi har mycket gemensamt och kan prata om det mesta. Ja, förutom det där med nattbesök, som vi inte hann prata om förrän det hördes väldigt högt från hans rum... Suck! Men det är klart att han som singelkille ska ha sex. Jag vill helst inte behöva höra bara. 

Vi planerar att ha en inflyttningsfest snart så att våra vänner kan träffas (om inte han hittar en lägenhet innan dess). Inbjudan kommer kanske snart.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback