Greetings from Cyprus

Sammanfattning: fjortis till tusen - men ack så kul vi haft.

When I say Aiya - you say Napa!!!



Endast en bok utläst, sexy drink, sexy beach, sexy food, sexy ALLT...   



Ambulansfärd, gott vatten m. konstigt namn, stolleken och svett.



Taxi till stranden, L på handen, Jammin musik och jabanapadooooooooooo!



Nyvunna kompisarna från Halmstad, turkost hav och vitaste semesterfirarna.



Goda musslor, adonisbak, Sophie och Patrik, och ledsnaste minerna. 

Vi passade på att hälsa på Jasse, vår Malmökompis, som jobbar på en läkarpraktik på Cypern - vilket innebar att vi blev hämtade och lämnade på hotellet i en ambulans några gånger. Men riktigt så illa däran var vi aldrig
även om det oändliga intaget av öl, drinkar och vin satte sina spår (kanske främst genom att vi snittade uppstigning med klockan tolv var dag).  

Det bästa var kommentaren "jag är så sjuuuuuuuukt gammal - jag är 22år." Vi, rockmormors som tillsammans delar 51 år, tittade på lillkillen och skrattade gott. Ålderskomplex har man tydligen hela livet.

Det sämsta var alla gånger musiken. Vi har dansat till eurodisco, eurotechno, OCH tro det eller ej diggat som tusan till Botten Anna (som jag i vanliga fall spyr till). Och en kväll var vår nya favvo-låt nån med "det var en gång en liten fågel" hahaha... Och var dag vaknade vi till Destination Unknown på högsta volym. Sista dagen var vi på en klubb där en dj från MTV spelade UK Garage, grime och dancehall. Det var som aftersun - me liked very much! Och en dag spelade de minsann David Gray.

Väl hemma känns det lite tråkigt (speciellt eftersom här inte är 40 grader, musik i duschen och avslappnat till tusen). Men däremot kan vi lyssna på musik som inte är so sexysexy.

Kalinischta!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men vad fan Tess - Botten Anna. Det var Botten tess, Men det verkar som om att ni haft superkul. Blev orolig när jag läste ambulanstur. Hur vard et med Jasse? Kramis

2007-07-31 @ 12:54:58
Postat av: Nellan

Åh, vad kul ni ser ut att ha haft! Jag sitter i Kalmar och tittar ut på det aldrig sinande regnet..
Ska du upp till Stockholm någonting snart?
Kram kram från Nell

Postat av: Anders

Hahaha jag var där för 5 år sedan. Vi var också på Grabbarnas. Vet inte om jag hade pallat en sån tur i 25-års ålder. Var det fest var kväll eller? Ser ut att ha varit jäkligt ball. Själv sitter man i regnet fortfarande och hoppas att den sista veckan ska bli den bästa solveckan någonsin.

2007-07-31 @ 13:39:18
Postat av: kristin

Herregud, till och med boten anna? ;)
Verkar varit en himla kul resa iallafall!
Hoppas allt är bra med dig!
kram!

2007-07-31 @ 20:07:02
URL: http://actiondegrace.blogspot.com
Postat av: Marika :-)

Fy fan vad kul ni verkar ha haft det. själv så kom jag hem från kreta för nån dag sen, d va oxå nice.
Hör av dig!! miss you girley

2007-07-31 @ 20:35:40
Postat av: Eve

Ni verkar ha haft det ritkigt bra! Härligt att få släppa loss lite :) Jag har haft ett ritkit catfight där mitt på stora gatan för fyra år sen...
Välkommen hem! Kram

2007-07-31 @ 22:35:58
URL: http://everiikka.blogg.se
Postat av: Frida

Haha, låten om Fågeln Roger är sämst, fast det är en klasskompis till min lillasyster som har gjort den, så det är lite kul :) Låter som ni haft en underbar resa! Kram

2007-08-01 @ 14:27:40
URL: http://fridasofia.se/blogg
Postat av: ica

åh, eurotechno. Vilket paradis ni måste vart på :D

2007-08-01 @ 16:29:56
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Anonym

tack för en sjukt rolig resa, kul att va 16 igen... hihi! love u babe!! puss puss

2007-08-01 @ 18:05:11
Postat av: Maria

Hej tjejen! Ni verkar ju ha haft en superkul semester när man kollar på era bilder! Kompisar fr Hstad?? Nu blir jag nyfiken, lillebrorsan kanske vet vilka det är iaf : )
Vi får höras snart igen. Åker upp till Sto imorgon efter 5 veckor i Halmstad.. Ska bli... skittrist... Men nu har vi iaf till 99% beslutat oss för att flytta hit. Får berätta mer sen. KRAM sålänge... Och förresten Elliot mår bra! Han oxå.

2007-08-02 @ 22:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback