Fredag 20 juli

Ikväll är det Möllevångsfestival. Ja, jag kan absolut inte klaga på att det inte händer grejer i Malmö. Vi är ett litet gäng som ska dricka öl och snacka lite. Sen ska jag iväg och recensera Elsa som spelar på hip hop scenen (Skolgården) mellan 21.00 och 21.30. Hon sägs leverera textrad efter textrad om ilska, feministiska strategier och besatt kärlek. Låter intressant. 

Men innan dess är det firande av pappas 50-års dag som står högst på listan. Jag och faster Ingrid ska åka ut på landet och hurra för pappsen. Det kommer bli en underbar eftermiddag, solen skiner redan starkt och jag vet hur glad pappa kommer bli över att vi kommer på besök. 

Har förresten städat för första gången i lägenheten. Kopplade äntligen in mina högtalare och kunde städa loss till Dungeon Family även på ovanvåningen. Jag poppade musiken rejält och när jag tittade ut genom fönstret såg jag att mina nyvunna 10-åriga tjejpolare stod och dansade utanför. Så sött! Igår när jag kom hem och skulle låsa fast min cykel började de prata med mig "fin cykel du har - den matchar din telefon - fin trea på din telefon". 

Anledningen till storstädningen var inte bara dammet som yrde utan även för att vi ska ha vår första fest imorgon. Fredrik har 15 killkompisar på besök och jag ska försöka skramla fram alla mina kompisar av motsatt kön. Lustigt nog är min telefonbok överfull med Eskilstunafriends. Malmöfriendsen är inte så många än. Men det ska det bli ändring på - det tar ju lite tid att ta upp alla relationer. Hur som helst ska det bli jättekul med fest. Jag fikade med min gårdsvän Angela igår och hon och hennes kompis ska kanske komma, kul! 

Fredrik ska förresten flytta snart. Han har köpt Timbuktus lägenhet. Så om nån vecka ska jag börja leta roomie igen. Egentligen är det lite suck över det hela - men jag tror inte att det kan vara ett problem att hitta ngn som vill bo här. Kruxet är väl bara att hitta någon som man funkar med. 

Jajja, vad jag tjatar! 
Ha det gott i helgen!








Kommentarer
Postat av: pytti

Hej hej Tess!
Jag är så glad för att du inte tog nån bloggsemester ändå. Det är roligt att få läsa hur du har det. Kram kram /x-roomien anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback