Gymnasieträff

22624-304 

Jag i nya frisyren (som kom med tillhörande ryggmassage). Diddi längst upp till höger och lilla Lisa i bolero. Jossi står bakom kameran och är finurlig. Vi hamnade på Tempo efter att vi läst menyer på Möllans alla restauranger. Blev soppa med gott hembakt bröd och en Red Stripe. 

Vi hängde en massa på gymnasiet. Ja, alla utom Diddi då. Hon var mest kompis med Lisa (& Emma) men nu i jul har jag jobbat på BIK BOK där även Diddi jobbar så nu är hon inte bara periferikompis utan en riktig kompis, som har sjukt härligt garv. Det var superkul att träffas igen så många år efter studenten. Vår gymnasietid var superrolig och många minnen kom såklart på tal. Vi gick igenom hela skvallerlistan efter alfabetet... (Ida - I love skvaller too). Och även killarna. Och plötsligt visar det sig att Lisas egentligen första kille var på Carib (jobbar som kock i köket) och ett moment uppstod. Vi asgarvade som på gymnasiet och var såklart pinsamma väninnor. Hör ju till liksom.. 

 Avrundade kvällen på Carib Creole med några öl. Sen ut i regnet och min nya frissa blev ett minne blott.  


Kommentarer
Postat av: Emma

fin friss Tess.. har du färgat också? Det ser brunt ut.

2007-01-04 @ 19:41:48
Postat av: pyttianna

ja fiiin frisyr!

Postat av: marika

nice i håret :-)

2007-01-04 @ 20:05:07
Postat av: Anonym

När kommer du tillbaka till stan?

2007-01-05 @ 12:04:44
Postat av: Annika

hehe bra då vet jag :), du kommer vara helt död din stackare.

Fin frisyr :)

Ses snart, miss u!!!

2007-01-05 @ 14:15:09
URL: http://annikan.blogg.se
Postat av: Viktoria

Hej igen!
Tack för att du svarade när jag skrev ang. textdesign. Det lutar nog åt att jag söker in till hösten i år. Jag har (förstås) läst på MDHs hemsida om utbildningen och det låter verkligen som något jag skulle gilla. Visst är konkurrensen stor om jobben sedan, men det är den ju i många branscher. Jag ser det så att man ändå bör välja en utbildning man tror att man kommer trivas med, och inte främst gå på var jobben finns. Men hur menar du med att det är en praktiskt inriktad utbildning? Nyfiken... Jag är inte alls så hemma i högskolemiljön, du får ursäkta om det är en dum fråga. Tack!/ V

2007-01-05 @ 23:52:16
URL: http://wickit.blogg.se
Postat av: chewie

läste att du jobbat på en lyxkryssningsfartyg. hur sökte du det jobbet?

är intresserad, och undrar om du kansk kunde berätta hur man kan gå till väga...?

tack på förhand!

2007-01-06 @ 00:33:11
Postat av: hhannahh

hehe,bakis idag måntro?;)

2007-01-06 @ 12:15:10
Postat av: Anni

Trötter idag? Hade ni kul på NG-festen? JAg hörde att det skulle vara fullt ös,men pallade inte gå dit med tanke på all kö.. börjar bli gammal nu. kram på dig, synd att vi inte hann ses

2007-01-06 @ 15:01:42
Postat av: Anonym

När kommer du till Eskilstuna? Jag behöver prata med dig om en sak Tess.

2007-01-07 @ 11:35:03
Postat av: Tess till Chewie

Hej Chewie!
Du skrev ingen adress så jag skriver här.
Jag har arbetat på 2 båtar; en privat yacht och en stor kommersiell lyxkryssare. Båda jobben har inneburit hårt arbete, vackra vyer, vänner för livet och lite pengar och lite förbättrad svengelska.

Det är enklast att få jobb på stora kryssningsfartyg. Kolla in www.crystalcruises.com under employment. De ställer krav på att du har arbetat inom serviceyrket, att du har visum, engelskkunskaper och vill gärna att du har ett städat yttre (inga piercingar eller avvikande hårfärger).

Är du intresserad av privatägda båtar/yachts kan du anmäla dig till Peter Insulls som är en rekryteringfirma inom yachtindustrin. Sök på webben. Allra enklast är dock att vara på plats vid "the gangway" i Antibes eller Monaco om du vill arbeta på en mindre båt. Där är det personliga mötet viktigare än ett cv.

Lycka till och kom gärna med fler frågor. Min kompis Maria www.mariaofredrik.blogg.se kan också svara på frågor.

2007-01-08 @ 14:06:21
Postat av: Lisa

Hej världens bästa Tess! Det var så himla kul att ses! Vi kom inte så långt på skvallerlistan :) Får fortsätta en anna gång....När jag kommer till huvudstaden kanske?! Puss kram

2007-01-10 @ 11:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback