Snyft

Helgen började med tio vingummi av färgen orange och slutade med ett sorgligt adjö på perrongen. Däremellan har jag och Piff  och Puff hunnit med att prata om allt mellan himmel och jord, titta på Let´s dance och Melodifestivalen, tömma en bag-in-box, med mera. Vi spendera lördagen i Stockholm strosandes och åkandes (köpte dagskort), gick på museum och såg 3 utställningar, shoppade i liten skala, åt middag i Kulturhuset med utsikt över Sergels torg och kineser som firade nyår. I dag gick vi en lång runda i Eskilstuna. Jag visade stickkontakten, Sylvia, Gamla stan, ån, MSP, Alex hus (han var inte hemma), Rademachersmedjorna och Bik Bok. Åt lunch på Kaka och kom hem helt slut efter dagens intag av fräscht syre. Vinkade hejdå på perrongen och summerade helgen med att den gick för fort. Jag sprang iväg innan tåget hann köra, kändes så sorgligt och tårarna var nära. Ingen Alex hemma heller. Länge leve Annikan som man kan fika med i köket oavsett vilken dag eller tidpunkt det är på dygnet. 

Hittade Johannas Fredriks pappa Robert Hellners utställning med chokladgrejer på Nordiska museet, det var kul! Strax därefter ropade de "Linda Therese Ahlberg till receptionen" och vi tittade frågande på varandra. Visade sig att jag glömt mitt kontokort i shoppen när jag köpte en tapetaffisch... kände mig som 5 år och på IKEA, förutom att jag faktiskt inte hade sprungit ifrån någon. 

Bra helg: Hög mysfaktor, trevligt sällskap, många skratt, trötta ben och god mat. 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Är alltid här för dig :)
Kram

Postat av: Anders

När kommer nästa Groove ut?

2007-02-19 @ 16:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback