Snubbel trubbel

Andra dagen på SPRAY innebar pendling på riktigt (sov ju hos Maja första natten). Gick upp tiiiiidigt för att ändå behöva stressa till tåget och hinna tänka "herreguuuuud vad händer om jag missar tåget" en miljon gånger. Var superpigg, läste om inställt Åre-VM i Metro, läste Sprays årsgrej och skrev lite på datorn. 

När jag, och alla andra passagerare, stressade vidare från tåget mot tunnelbanan hände en rolig grej: Där var nåt bygge på marken som innebar att typ alla snubblade på en grej på golvet. Men INGEN låtsades om det. Hur kul som helst, typ "trill" "tyst" "trill" "tyst". Givetvis snubblade jag också och skrattade åt det. 

Jag gick upp på fel uppgång från tunnelbanan och var vilse ett tag, tills jag fick syn på en kille med SPRAY-loggan på ryggen. Jag skuggade honom och  mycket väl jobbade han på SPRAY. Yes - klarade mig till jobbet även denna dag. Hade en hiss-konversation om vad jag skulle göra under min tid. Sen försvann mannen, såg honom inte på hela dagen sen. 

När jag kom dit var Nellan inte där så jag läste min mail. Hade fått ett mail om texten som jag skrev igår "är du säker på att du bara skulle skriva om XXX....jag måset kolla upp detta". Senare dök det in ett mail som sa " toppen - vi kör på det!" och jag kunde pusta ut. FIck skriva en text till Alla hjärtans dag (som för övrigt är den 14 februari). Åt gröt i vanlig ordning med Nellan och Stoffe på morgonen, lunch i soffan med Thomas, och fikade vid tre. Det finns redan rutiner och jag har förresten fått skicka iväg tävlingsgrejer idag också. Och till imorgon har jag ett uppdrag + att vi ska äta kinamat på lunchen. Ska bli kul!

På hemresan var jag jättetrött så jag köpte 3 choklad för 22 kr och moffade i mig, försökte få igång MSN på telefonen för att ha något att göra. 

Nu ska jag fixa inför imorgon och sen ska jag till Papas Tapas med Bik Bok för att surprisa vår chef Maggan som tror att hon ska träffa sin killes föräldrar. Vi ska fira att det går bra för företaget och oss alla. Är supertrött men ska ändå bli kul. Och gott, har beställt de 3 tapasen som hann synas på hemsidan innan den hängde sig... spännande!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad kul du verkar ha det. läskigt att vara i storstan antar jag. Men man vänjer sig. Hur länge ska du vara där och vad lär du dig?

2007-02-07 @ 12:15:48
Postat av: Annika

jag vill med praktisera, låter jättkul ju :)
Dagens stora fråga: Vart ska vi se OC?

Postat av: hhannahh

nä, inte samma dag...vet inte vart vi ska va ikväll, jag tänkte va hemma eftersom jag e sjukling fortf. Vet inte om nån vågar gör mig sällskap=)

2007-02-07 @ 17:18:00
URL: http://hhannahh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback