Sälen by smile

22624-331

Glada gänget i fina färgen!

Vi var i Lindvallen, Hundfjället och Sälen by och jobbade. Serverade varm choklad, snackade bostadsgaranti, utbildningar och jobb. Åkte skidor hela söndagen - i ljuvlig snö och nästan i solsken! Åt god buffé på värdshuset och mös i loungen med Fia. Blev beskylld av Skistar för att ha stulit en hjälm med mig hem från Åre för ett år sedan... har ett svagt minne av att jag hyrde en hjälm till Frida i samma veva som mina och alla andras skidor blev stulna, eller hur det nu var. Slapp i alla fall att betala för hjälmen. 

Vi kom aldrig iväg till någon nattklubb men festade desto mer hemma i den röda timmerstugan. Drack öl, tittade på schlager, sjöng schlager och omvände nästan Kristoffer som knappt visste vem Kicki Bettan och Lotta är. 

En extra rolig och alldeles underbar händelse var när två danskar körde fast med bilen precis utanför vår stuga. Vi puttade  och hade oss tills de lossnade. Som tack fick vi ett flak med iskalla Carlsberg, som sänt från ovan.

Jag och Markus åkte hem två dagar tidigare eftersom jag har skola x 200% denna perioden. Fick hemmagjorda köttbullar av Markus föräldrar på vägen hemåt och i Västerås väntade Alexen på mig. Skönt att vara hemma men saknar järngänget redan.  

 

 



Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför den färgen?

2007-02-28 @ 08:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback