Baby steps

Folket fortsätter att snubbla i Stockholm. Och jag med. Däremot har jag gjort två stora framsteg i dag. Jag har 1) använt mitt SL-kort i skåran istället för att stå i den trygga biljettkön ( har varit rädd för att jag skulle skapa massiv kö och få skäll av alla stressade människor  och 2) äntligen börjat förstå och se mönster i html. Allt jag nånsin lärt mig makes sense. Och jag antar att det  är det praktik handlar  om. 

Lunchade med Luggen vid Östermalmshallen. Åt buffé tills vi storknade och insåg att tiden sprungit iväg där vi satt och pratade varför kineser inte kunde säga R. På eftermiddan uträttade jag och Nellan inga underverk, men vi fixade och trixade lite. Jag fick göra iordning elektroniska utskick, välja bilder i en bildbank och skriva texter till tävlingar. Hur kul som helst. 

Hemma väntade en tonfiskpastasallad, OC och lite tjejsnack. Nu är jag så trött att jag knappt vet vad jag heter. Jo, Thelese heter jag ju. 

En man tilltalade förresten mig imorse. När jag svängde på klacken för att jag insåg att jag var på fel gata sa han "vilken elegant helomvändning". Jag utbrast snopet till tusan "va" men då hade han redan hunnit snabbgå en halv mil, sådär som de bara gör i Stockholm. Var är alla egentligen på väg undrar jag?

Nä, natti!

  



Kommentarer
Postat av: Jossan

Haha, vilken rolig rangordning på framstegen.. Låter kul med praktik, förhoppningsvis mer lärorik än den på media.. Lycka till tjejen!
Kram J

2007-02-08 @ 16:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback