En riktigt bra dag

Mamma har opererats och mår bra. Mormor har opererats och är förhoppningsvis på väg tillbaka. Jag är glad att jag bor i Malmö och är nära. 

Sitter i mitt nystädade kök. Gillar inredningen (vitt bord och röda myran-stolar). Har nybakta lussekatter i ugnen, tända ljus på bordet och en kopp gott thé att smutta på. 

På bordet ligger senaste numret av Rocky och förpackningen till mitt nyinstallerade internet (3USBmodem). Utanför fönstret skymtar gårdens alldeles egna storgran som vackert lyser upp kvällen. Grannen på andra sidan sätter upp julpynt.

Adam Tenstas coola låt spelas på radion i vardagsrummet. Jag tänker på hans fåniga svar i min intervju förra veckan. Skrattar. Kommer att tänka på min och Jossans Blümchen-nostalgi i helgen. 

I dag har jag och en kollega varit på konferens för webbproffs, i Köpenhamn. Har snackat intranät och internet, har inspirerats och delat med mig av erfarenheter. Har dessutom druckit tre koppar kaffe (dricker inte kaffe nånsin) och känner mig nu pigg som en mört. 

Känner mig färgglad igen. 




Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra att du är glad! När ska vi ses? Kram

2007-12-06 @ 08:42:11
Postat av: Anonym

Hej! Låter härligt. Vad är det du jobbar med egentligen? Är det mest webbjobb? Trodde att du var mer inne på skrivspåret. Har du förresten planer för helgen?

2007-12-06 @ 19:33:30
Postat av: Josefin

tout est chaoooos a cotéeeee, nanana naaaaaa lalalaaaa.. det var ju kate ryan för blumchen är tysk. tack för sist min alltid färgglada kompis!

puss och kram

(och tack för tomten som varit på rehab hela veckan och luktar inte längre vin:)

2007-12-07 @ 15:46:49
Postat av: Tess till Joss

Hahaha säger en del om intaget av vin... är dock säker på att vi även avverkade (!) Blümchen. Hade en av hennes absolut sämsta låtar på huvudet när jag vaknade på eftermiddagen i söndes. Bisoux a te!

2007-12-07 @ 16:59:08
Postat av: Alexen

Skönt att läsa att det finns ljus i mörkret. Kram Alexen

2007-12-10 @ 16:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback