Årslista 2007 för Groove















Årets album 2007:
1. Familjen - Det snurrar i min skalle
2. Mando Diao - Never Seen The Light of Day
3. Kent - Tillbaka till samtiden
4. Jens Lekman - Night Falls Over Kortedala
5. Adam Tensta - It´s a Tensta Thing
6. Salem Al Fakir - This Is Who I am
7. Governor Andy - Underhållningsmaskinen
8. M.I.A. - Kala
9. Timbaland - Shock Value
10. Maia Hirasawa - Though, I´m Just Me


Årets låt 2007:
1. Kent - Generation ex
2. Säkert - Vi kommer att dö samtidigt
3. Familjen - Det lilla livet
4. Sahara Hotnights - Visit to Vienna
5. Kleerup with Robyn - With Every Heartbeat


Årets konsert 2007:
Kent, Annexet. Nästan tio år efter att jag hörde Kent för
första gången på Mejeriet i Lund överträffade de sig själv,
om möjligt, i en magisk show.


Största förhoppning inför 2008:
Mer svensk baktakt åt folket!!!








Det var svårare än vanligt att göra listan i år. Tog en
hel dag för mycket till och med. Till min stora glädje blev
det nästan en helsvensk lista.

 

Vem är din etta på listan?


Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Du har blivit utmanad, se min blogg för instruktuoner! Kram

Postat av: Groove-kollega

Väntade på att den skulle komma. Har själv suttit och filat på min ett bra tag. Håller med på en del av det du skriver, som Säkert, Familjen, Mando Diao, men tycker att TImbaland borde ha kommit högre upp på listan. Bra att du tog med Robyn - den hade jag helt glömt bort. Gott nytt på dig Tessan!!

2007-12-28 @ 19:25:34
Postat av: Anonym

Heja Säkert!

2007-12-28 @ 22:27:15
Postat av: tess

Jag gillar dina musiklistor. Skulle aldrig klara av att göra en själv - skulle inte kunna bestämma mig (och dessutom skulle jag glömma bort vissa och ångra mina beslut dagen efter).

Ses vi på nyår?

KRAM

2007-12-29 @ 12:44:37
URL: http://luggkomplex.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback