Konsten att vara sjuk?

Vet du hur man är sjuk när solen skiner ute, när kompisar vill hitta på grejer och när du är grymt sugen på öl men du egentligen borde ligga hemma, ha feber i fred och bara låta förbannat irriterande viruset överge dig. Hör gärna av dig till mig isåfall. Snarast! 

Idag jobbade jag på BIK BOK. Chefen Anna var tillbaka och berömde oss för att vi jobbat så bra medan hon ränt på svartklubb i fyra veckor, hehehe. Jag var dock så febrig att jag inte riktigt kunde ta åt mig av äran - eller ryckas med i samtalen om killars fotsvettsproblem (där jag annars har en del att berätta). Slutade med att jag fick sluta lite tidigare för att jag ska vara frisk till resten av veckan, som är den STORA skolstartsveckan. Så jag tänkte gå hem. Men bor ju mitt i smeten just nu så istället för att gå raka vägen hem gick jag för att titta LITEGRANN på rean. Fyndade ordenltigt på Weekday och Monki. Köpte tre olika ursnygga jeanskreationer två tröjor för 500 spänn. Köpte ett yoga-underlag också som jag ska ha när Soffan och jag (och Jossi, kom igen!!) ska träna Pilates. Var förbi banken och försökte starta ett bankgiro till mitt företag men var tvungen att fylla i massa papper och dessutom boka tid. Där fick jag för att jag var spontan. Messade Jossi och vi träffades för en glass-rendez vous vid gamla Lejonet och björnen. Snackade lördagens bravader. Gick sen lite till på stan och först vid halv fem kom jag hem (febrig och snorig till tusen). Gjorde en supergod sallad och satte mig på balkongen och läste gårdagens tidning.

Nu börjar jag känna mig mogen för att lägga mig och kurera mig, nu när solen gått ner och affärerna stängt och jag vet att det inte händer ngt ikväll.  Somewhere out there av Marian Keyes heter räddningen (varning för jobbiga uttryck som sätter sig på huvudet och inte försvinner, typ smurf, adonis man, feathery stroker).  

Går förresten på en utrensningskur tillsammans med Soffan. Vi ska dricka ngt brunt illaluktande var dag i en vecka. Men vad gör man inte för att bli kvitt sina synder (alkohol, snus och cigaretter). 

Och förresten.. roomie-Fredrik om du undrar vad det är som vibrerar så att väggarna skakar så är det mitt sköna fotbad!  



Kommentarer
Postat av: Maria

Hej kompis! Nja, några såna tips har jag nog inte tyvärr.. Men det ska bli SÅ kul att träffa dig på dopet! När kommer du upp? Vill du bo här? Elliott önskar sig absolut ingenting av dig i dop present, bara att du kommer är hans present! Ända från Malmö! Krya på dig. KRAM

2007-08-06 @ 21:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback