11 dagar kvar

Nu är det snart bara en vecka kvar tills jag börjar mitt nya jobb - det jobb som jag benämde drömjobb för en månad sedan. Börjar bli lite nervös för allt jag har att leva upp till, framförallt lönen, men samtidigt känns det som om att jag inte hade klarat av att vänta längre. Är så laddad inför att träffa arbetskamrater, att få lära mig mina uppgifter, att få snacka english hela dagarna och att göra mig oumbärlig så att jag ska få stanna kvar även även efter ett år. Ska på läkarundersökning imorgon med obligatoriskt drog- och alkoholtest. Hoppas på att slippa nål- är rädd för nålar. Och så är det ju det här med seriösa kläder. De har ingen klädkod, men alla jag sett de två gånger jag varit där hade grå eller svart kostym/dräkt... Jag har köpt ett set, men måste nog fler om jag inte ska bli kallad tjejen med bara en dräkt... Stor konstrast mot mitt baggy jag. 

Undrar vad jag egentligen gjort denna en och en halv månaden som jag varit malmöbo - men faktiskt när jag tänker på det så har jag njutit till fullo. Inte suttit still en enda sekund såklart - och träffat kompisar, druckit öl och levt som om var dag var den sista på semestern. Med detta läget har det varit svårt att inte vara på stan hela tiden. Faktum är att jag ätit ute nästan var dag. Förutom de dagar jag avnjutit mina goda grönsaker från torget i en härligt doftande sallad. 

Igår var jag förresten hemma hos Sofia och Anton på härlig balkongmiddag. Vi käkade Piccolo mondo-pasta och drack vin (hjälp, sitter det kvar i kroppen?) och tittade på mina foton från Cypern. Hur mysigt som helst. 

Idag arbetade jag med hela härliga bok bok-gänget. Vi byggde om hela butiken på en dag vilket var både kul och på tiden (avskyr verkligen rea!!). På lunchen köpte jag mat från Spot och träffade Långe Tessan, Elias och Soffan i parken och surrade lite. Fick bra tips på dop-present till lille Elliot. Sen tillbaka och jobba tills jag nästan stupade. Och sen träffade jag mamma för att äta thai och stå på loppis för nästsista gången denna sommaren. Gick jättebra!

Imorgon åker Måns till la italia - arrividerci caro!

Nu ska jag kurera mig, läsa min engelska (farliga) bok och se till att bli frisk. Och lyssna på Timo Räisänen. 

  

Kommentarer
Postat av: Maria

Men gumman, hans doppresent e ju att du kommer! Ända från Malmö... Det e nog t om längre än min kusin som kommer från Helsingfors : O) KRAM

2007-08-08 @ 22:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback