Vilken helg

Helgen har varit fantastisk!

Jag hann med tåget till Stockholm och träffade Maja på station i fredags. Vi köpte glass och strövade omkring i huvudstaden, glada över att hinna träffas. På kvällen gick vi till Back A Yard för karibisk kulinaria och för att möta Mia och Myran. Restaurangen var verkligen unik med en inredning helt i rastafärger och med personal hämtad från karibien. Däremot var maten en liten besvikelse även om det var gott - nådde inte riktigt hela vägen fram. Kan bero på att vi givetvis jämförde med Oscar och Viktors Caribe Creole i Malmö som är en favorit. Messade en bild på menyn till killarna för inspiration. Maja, Mia, Myran och Red Stripe - svårslaget! Blev mycket snack om löneförhandling eftersom det varit vad jag (inte) ägnade morgonen åt... 

Fick träffa Fredrik en kort stund innan han skulle sova efter en hård dag på sjukhuset (Fredrik är Majas kille som jobbar som sjuksyrra i RInkeby). Jag brukar alltid sova i deras soffa, som nu blivit ersatt av en annan mer barnvänlig variant. Maja var orolig att jag skulle bli besviken då den andra soffan fått utmärkelsen "skönast soffa" av mig. Men det funkade fint. 

Bebissnack blev det massor av så klart och det är hur härligt som helst. Längtar tills lille pyret kommer ut. Bara tre veckor kvar. 

Träffade Emma & Lisa-Emma på lördag. Visade sig att hon bodde nära Maja så vi träffades i närheten och tog oss in till stan ihop. Emma skulle jobba på eftermiddagen så vi fikade på hotellet där hon jobbar, Lord Nelson - ett gayvänligt (?!) hotell där de inte erbjuder skinnklädsel till gaygäster, lagom fördomsfullt! Satt i fina engelska skinnsoffor och sippade på the och tog igen de fem år som hunnit passera sedan senast. Men så klart var det precis som vanligt och vi bubblade av allt vi ville berätta. Verkar vara bra med Emma och det var härligt att se. Fick en guidad tur på hotellet med historier om spöken och nakna par... Om du läser detta Emma - håller tummarna för att du får jobbet!

Efter att vi sagt hejdå letade jag efter en vårjacka i hela Stockholm. Och när jag förstod att jag inte skulle hitta en vårjacka letade jag efter skor, jacka, väska, vad som helst för att fira mitt nya jobb. Men hittade ingenting. Hur ofta händer det? 

I Eskilstuna väntade en lugn kväll med Alexen, champagne och god middag. Underbart!



Kommentarer
Postat av: Maja

Ja det var en supermysig helg, tack snälla för att du kom! Det var nog vår sista tjejkväll på ett tag, i fortsättningen lär ju lillkillen haka på vad vi än gör : ) Iaf i nögra år. Hörs snart igen! Och tack än en gång för den fina bodyn o sockorna fr polarn, de är supergulliga. KRAM

2007-04-24 @ 16:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback