Jag saknar västindien

22624-371

Har lyssnat på Alpha Bloondy hela morgonen. Han sjunger om Västindien. 

Av alla öar i Västindien är Antigua mitt paradis. Föreställ dig en så vacker vy att det smärtar lite att tänka på den utan att vara där + en Red Stripe i handen, ljudet av steel-drums i bakgrunden, sand under fötterna och känslan av att vara friast i världen. 

Eller att hyra en pick-up och köra tills man hittar en öde strand att bada naken på. Och när natten kommer sova under stjärnorna (när jag och Chelsea gjorde det hade vi dock en kniv med oss eftersom det inte är helt ofarlligt. Dagen efter kom det en naken man ridande på en häst i vattnet. Då packade vi ihop våra grejer och bytade strand.) 

Har påbörjat en plan: Den går ut på att jag ska övertala Sophie och Jossan att följa med mig till västindien på semester. Målet är att få visa dem Antigua där jag arbetade i två månader 2001. Ni kommer att älska det!

Jag har en kompis som heter Damiano som äger hamnen i Antigua. Skickade precis iväg ett mail och frågade om var man kan bo:) 


Kommentarer
Postat av: Jörgen

Men Hejsan! :-)
Du har väl kikat på TheGuide idag!
Tiffanys, Vera Wang, Carré Copenhagen...mm...
(nu kan man kommentera med)

Ha en underbar dag! :-)

Postat av: Emma

Vad jobbade du med?

2007-04-28 @ 17:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback