Välavlönad

Jag har precis fattat att jag är välavlönad. Eller att jag kommer bli det om jag sköter mina kort rätt. Jag och Ida sitter som studeranderepresentanter i Fakultetsnämndens utskott för Konst och Design. Vi får mycket pengar/år för att sitta med i rådet. Första mötet är på onsdag på Stockholms kulturhus. Där ska vi diskutera utbildningar inom området. Och äta lunch på kulturhuset. Och gå på utställning tillsammans med våra nya kompisar. Och så ska vi vara viktiga såklart!

Sen ska vi träffa Nellan och kanske shoppa lite i huvudstaden. När vi ändå är där liksom.   
Nu ska jag äta marängsviss. Det har jag förtänat efter att jag slitit med att definiera reggaestilar till Mikes rep om Klubb Gung.

Kommentarer
Postat av: pyttianna

tssss, värsta höjdarna ju! ni får ha det så kul imorgon. kram

Postat av: Chris Dillsound

tänkte bara börja med att ja inte riktigt fattat detta med blogg osv.. kanske syns(?)
Läste precis din krönika i groove "sunshine reggae" om festivalen i malmö. Riktigt kul läsning för ja va nämligen på motsvarigheten som hölls på trädgårn' inne i göteborg.. och ja kände precis liknande grejer du skrev om i texten.. aja, nuff said om ingenting! ;) såg att du arrangerar en klubb.. vad äre för något? sysslar nämligen också med liknande saker!
ohoj../ chris

2006-09-05 @ 18:04:40
Postat av: Tess till Chris

Vad kul med en någorlunda likasinnad. Om nu festivalsmak säger något om något. Årets upplaga av festivalen i Malmö var inte lika bra som förra årets, iaf inte rent artistmässigt. Men stämningen var på topp och vibesen och atmosfären underbar. Hörde att det var grymt i Göteborg. Ni fick ju många av de bästa svenska akterna just nu.

Klubben kan du läsa mer om på www.klubbgung.blogg,se. Det är en reggaeklubb för studenter. Ett litet projekt som tog fart då jag flyttade till popstaden Eskilstuna och insåg att det fanns för få ställen att njuta av bra musik till här. Inget storartat, men så himla kul. Vad gör du? Har du en blogg? Haj på daj!

2006-09-05 @ 22:31:48
Postat av: Nellan

Mums, vilket mysigt fik vi hittade. Jag vill ha det som granne!

Förresten så glömde jag lämna tillbaka hundringen jag lånade av dig. Förlåt! Jag lovar att du ska få den. Kram kram!

2006-09-07 @ 19:23:58
URL: http://nellan.net
Postat av: Anna

Vad exakt är det ni gör i utskottet? Hur hamnade du där?

2006-09-08 @ 12:01:24
Postat av: Tess till Anna

Jag och Ida hamnade i utskottet för att studentkåren utsåg oss till studeranderepresentanter. I utskottet ska vi representera studenternas åsikter gällande konst och design på högskolan. Det rör allt från att ämnet dans just nu ligger på matte-instutionen till att det ska finnas mer kurser med kreativt skapande. Vi är extremt nya inom utskottet, men min erfarenhet från 2 styrelser hjälper mig att förstå formalia och tillvägagångssättet. Närmst ska vi sitta med i en kommité som ska utse vilka som får medel för konstnärligt utvecklingsprojekt. Det är precis så spännande som det låter och lite till:)

2006-09-14 @ 10:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback