Men Yngve då

- Johan Petter Ingvar Johan två fem tre Sara
- Stämmer det?
- Nej (hihi, kul)

- Johan Petter Gustav Johan två fem tre Sara
- Stämmer det
- Nej (e han trög eller?)

- Johan Petter Johan Johan två fem tre Sara
- Stämmer det
- Nej (grymt, förolämpad, arg)

Inte ens på skånska kan Yngve någonsin låta som Johan!


Om två dagar åker jag till Göteborg för att gå på årets bokmässa. Det är  en tradition jag delar med familjen Svensson där vi flanerar bland böcker ena dagen och bland karuseller andra. Pratade precis med Ida och nu är det bestämt att hon och jag + Krister ska dela bil på väg ner och upp. Kul ska det bli! Därav mitt samtal till SJ för att avboka biljetterna. Det hela slutade med att jag fick sitta i telefonkö i evigheter för att komma till kundtjänst eftersom SJ inte fattar skånska Y som i Yngve.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, det händer mig ofta. De är ju så tröga de där maskinerna.

2006-09-20 @ 10:25:33
Postat av: Anders

Borde inte SJ fixa ett eget förval för skåningar.

2006-09-20 @ 10:55:23
Postat av: Anonym

Bort med sj, fram för bättre alternativ!

2006-09-20 @ 13:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback