Födelsedagshelgen

Vilken födelsedagshelg! Förutom att jag saknade Malmöfamiljen och vännerna hemifrån kunde jag inte önskat mig en bättre helg. 

Fredag

Jag väcktes med skönsång redan 07.00 i fredagsmorse. Först ringde Soffan sen ringde Svenssons, sen ringde mamma, sen kom roomisarna med frukost på sängen, trumman och sällskap (jag var redan vaken efter alla telefonsamtal, så jag fick i rätt fölsegris-anda låtsas att jag sov). Däremellan fick jag fina presenten av Alex. Vid 9 var jag helt slut av alla gratulationer, men kalaset fortsatte. Mormor ringde, Måns ringde, pappa ringde redan dagen innan för att vara först ute. Jossan messade, Erik, klas och Johan skönsjöng via telefon. På mailen fick jag gratulationer från CanadaJason, Hanna, Emma, Chelsea och Sabina. Brevbäraren kom med en drös roliga kort från Malmö. Mammas fina dotter-kort var väldigt träffande.

Passande nog var jag ledig hela dagen så jag och Annika åt lunch på Kaka. Och drack vin. Till råga på allt kom csn med pengar - hurra!! 

På kvällen träffades vi ett gäng på 12 pers på Grappa för att dricka födelsedagsöl. Gulliga Anna, Annika och Johanna hade spunnit vidare på Spritklubbens tema och köpt ett drinkkit med glas, drinkbok och paraplyer i present. Elisabeth hade köpt gott gott thé från Smedjan. Vid 8 flyttade vi in till Nybron där vi fortsatte att prata och ha trevligt. Och sjöng gjorde de. 

Lördag / på dagen

22624-177 SIF, lilla checken, jag och Marina
 
Henke, Alex och jag åkte till Västerås för att vi skulle ta emot engagemangsstipendiet. Inte Alex då, han var inhyrd fotograf och frivilligt moraliskt stöd. Vi träffade Marina, Johanna Högvarv, Johan kår, Pöör, de andra stipendiaterna, mfl. Studentolympiaden pågick under tiden så där fanns en hel del folk och mest studenter såklart. Jag fick inte använda mitt tack-tal, men jag fick skaka hand med SIF:s Daniel och krama om Marina. Lite nervöst blev det. 

Sen gick vi och tittade i affärer. Mest jag då, Alex, Johan och Henke stod mest utanför och såg uttråkade ut. Så jag la ner shoppingen och tanken på att hitta något kul till kvällen. I alla fall tills vi kom tillbaka till Eskilstuna för då impuls-köpte jag en fin fin glansig sak och guldörhängen. 

Lördag / på kvällen

Stressigt, men superkul! Har nog aldrig hunnit med så mycket på en och samma kväll. Vi förfestade hemma hos Micke. Drack champagne och snackade tills Johan ringde och påminde oss om att VIP-bordet stod tomt. På plats satt en engagerad skara; ELSA, kåren, nytt kårhus, Kåranen, Klubb Gung. Med Johan som värd fick vi den bästa servicen -  i alla fall dryckesmässigt. Bästa sällskapet hade vi i alla fall. Pontus och Ida satt mittemot mig och Alex och de är ju som de är - totalt härliga!  

22624-178  Knugen i bakgrunden

Johan gjorde en fuling. Antagligen på uppmaning av Alex . När han talade till de nya studenterna och faddrarna sa han att det fanns en dubbeljubilar i sällskapet. "Tess som fyller år och har fått stipendium idag". Upp på scen, ajaj högklackat, och så sjöng alla ja må hon leva ståendes. Och jag tänkte att nu ska jag framföra mitt tack-tal, men nop - Rådeström hann ta micken innan mig. Jag blev väldigt glad även om jag höll på att kissa på mig på scen.

Efter middagen skulle Erik hålla föredetta nolletalet, numera introduktionstalet . Vid Strömsholmen trodde jag, Ida och Klas, som istället fick springa ett marathon-lopp för att hinna fram lagom till Eriks slutkläm på andra sidan ån. Jag fastande med klackarna typ 100 gånger och höll på att inte få med mig skorna. Vi hann i alla fall visa vårt stöd och det var viktigt. Tillsammans med resten av gänget gick vi sen hem till Femman och mellanfestade, lekte sanning eller konsekvens och drack lite vin.

Sen gick vi till kåren och dansade. Alla jag presenterade mig för som Tess sa "ja men det visste jag redan". Då fattade jag inte varför alla visste vad jag heter. Men igår fattade jag ju. 

Verkligen en superkväll!

Tack till alla som gjort denna födelsedagshelgen så bra! Den 30/9 är ni välkomna att fira mer!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det var kulkul!

2006-09-04 @ 10:58:14
Postat av: pyttianna

hihi, jag vill ha mera helg!

Postat av: hhannahhh

Det var en händelserik helg!Men ledsen att jag knappt såg dig i dagarna=( Det måste tas igen! synd ni gick hem så tidigt i fredags, o i lördags var ju allt kaos.. Tack så mkt för inlägget på min blogg! Nu känns det bättre minsann=)

2006-09-04 @ 11:56:35
Postat av: Anna

Schysst klänning. Var har du köpt den?

2006-09-04 @ 21:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback