Berg- och dalbana

Onsdagen blev inte alls som tänkt. Mitt pm är för det första inte klart. Jag tappade fokus någonstans vid lunch när jag nästan grät glädjetårar för ett väldigt roligt och härligt besked som rörde någon jag tycker väldigt mycket om. Några timmar senare rann det sorgsna tårar ner för min kind. En person jag en gång i tiden skulle göra allt för visade sig vara någon jag inte känner. Mellan tårarna kom ett frilans-jobb på 4 artiklar och Rogers schyssta respons på min sneaker-grej. Konstig dag. Konstiga känslor. En berg- och dalbanedag!

Och mitt i alltihop fick jag reda på att Maria och Fredrik kommer hela vägen från Stockholm för att gå på festen. Det är grejer det!

Kommentarer
Postat av: carOla

Hejsan skrivarvännen Tess! :)

Nej, det var inte särskilt svårt att komma in på Poppius. Man ska fylla i en blankett om vad man gjort, och sen skriva en A4 om sig själv. That´s it!

Jag läste grundkursen där i våras (man måste läsa den för att få läsa de andra kurserna). Det var den bästa kursen jag gått hittils (universitetskurserna inräknade). Nu kör jag på Redigering i InDesig och Reportagekursen. Jätteskojigt!
Ska du flytta till Stockholm eller? Eftersom du funderar på Poppan.

Försörjer du dig på ditt frilansande? Det gör inte jag. Jobbar heltid på Observer, och skriver på fritiden.

Hur jag gjorde för att få in krönikan i Metro? Jag ringde, som man brukar göra :)
Det är väl så du också gjorde när du började skriva för Groove?

Ha det!

carOla

Postat av: Maria

Klart vi kommer! Det ska bli kanonkul att träffa alla dina vänner och se hur ni har det i lyan! Och vem vill inte va me o fira din stora dag! Ses snart! KRAMAR

2006-09-20 @ 21:26:17
Postat av: Annana

Mår du bättre idag? Såg att du hade (var det Grymlings låt?) vem får nu se dem alla tårar på min kind på ditt msn. Allvarligt?

2006-09-21 @ 13:40:10
Postat av: Annika

Finns här för dig, det vet du! Finns ett rum bort :) Kram

2006-09-21 @ 18:53:05
URL: http://annikan.blogg.se
Postat av: Tess till Anna

Vem får nu se alla tårar mot din kind? Vem får nu se dom mot din hud? Vem får ni se och så läsa i din blick? Vem får känna dig nu? Vem är jag nu? Det är WILMER X alla gånger. Jag mår bra nu. Tack!

2006-09-21 @ 23:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback