Miss Hawaiian Tropic Sverige

Att vara Tess är inget 8-5-jobb. Det är full rulle hela tiden. Och det trivs jag med. Idag började jag dagen tillsammans med Ida i ett möte med UDK (utskottet för Design och Konst). Åt lunch med Lotta och Annikan. Gick på föreläsning med Idélab och Emma Sjöberg Viklund som var väldigt inspirerande. Emma började med att lugna mig genom att säga att hon vid 38-års ålder fortfarande inte vet vad hon vill bli. Sen fortsatte hon med att det kommer hon nog aldrig veta. Hon är snygg, snyggare i verkligheten och med en jäkla karisma och självdistans. Hon berättade om hennes väg från att bli korad till Miss Hawaiian Tropic Sverige till Mjölk-Emma till Lindex-Emma. Väldigt inspirerande. 

Emma pratade om att säga nej och att säga ja. Att säga ja mycket och ofta leder ofta till att du senare i livet kan säga nej. Hängde du med? Våga säga ja till bra och galna chanser. Hon berättade även att hon träffat Ann Wintour, som Djävulen bär Prada, berättar om. Och enligt Emma är Ann en isdrottning som inte hälsar på folk i samma rum. 

Efter värsta Emma-boosten fikade jag massa thé med head-huntade Erik. Kändes skönt att prata om helgen och ventilera vad jag kände. Responsen från SAIF och alla som varit där under helgen hade varit jättefin. Ja, förutom polentan då - grötliknande sås som serverades till kycklingen. Kom fram till att vi gärna jobbar ihop igen, med mer struktur och med tydliga direktiv. Träffade Klas en stund senare på kåren och han hjälpte mig att bära hem min fåtölj som tjänat som inredning i lördags. Klas och Erik är duktiga och bra killar som kommer gå långt! 




Kommentarer
Postat av: -

Vad coolt med Emma på högskolan. Fan att man missade det då. Hon är ju snygg. Pratade hon om sina filmer? Jag älskar Taxi 2 och 3, men ettan var dålig.

2006-10-26 @ 08:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback