Mi manci

Bon giorno! Come stai?

Söndag i dag. Utvilad och pigg. Solsken utanför fönstret. Inte alls trött som förra helgen. 
Såg hela The talented mister Ripley i går. Jag läste boken om eftermiddagarna då jag låg och solade på sun-deck  med Cinzia i Viareggio. Saknade båtlivet jättemycket i går. Men framförallt fick filmen mig att sakna mitt liv när jag jobbade på KIRING och gick till il mecarto med Cinzia var morgon och handlade pesche, pane e verdure. Viareggio - det lilla samhället där alla hälsade på varandra med namn och frågade come stai? Där vi umgicks över åldersgränserna och en lördag spenderades med en lååång middag där även papa var med. Där det var vackert att äta och njuta av maten länge. Där en harmonisk Tess gick omkring och drömde om att bli dörr-fotograf och ge ut kalendrar. Där hela världen låg för mina fötter och morgondagens destination bestämdes av ett nyck. Där jag gjorde allt för kärleken och var en romantisk flickvän. Där även vardagen var magisk.

22624-257 
Paradiset

Tänkte mycket på Cinzia och Massimo i går efter att vi pratat om betydelsefulla möten i intervjun. Min tid med KIRING har definitivt format mig till den jag är i dag. Och vad beträffar mitt temperament kan jag ju alltid skylla på att det är halvitalienskt.  

Snart jobbar jag på BIK BOK. Ska ha ett mindre aerobics-pass med ombyggnad av väggar och vikningar efter gårdagens totala shoppinghysteri. Kom gärna förbi om du inte har något för dig. 


Kommentarer
Postat av: Alexen

Du skriver så vackert. Kram

2006-10-08 @ 12:48:44
Postat av: Annika

hehe, tror vi kan kvitta den, har terroriserat dig innan ju :)
kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback