Hej du!

God morgon just du där!
Hur mår du? Vem är du? Och hur hittade just du hit?

Var dag läser cirka 50 personer min blogg. Idag en lördagsmorgon har redan 22 personer varit här och nosat. Ja, det finns ju statistik och sånt men det står inte vem ni är och det är inte alla som lämnar kommentarer heller. Och jag är såklart så nyfiken. Om du har tid kan du väl svara på frågorna:

1. vem är du?
2. hur hittade du hit?
3. varför läser du min blogg?
4. favorit-inlägg?
5. bloggar du?

Lustigt det här med bloggar egentligen. Här sitter jag och skriver om allt mellan himmel och jord, eller ja mest kanske om musik, vänner och frilansjobb. Och så läser just du det. Det är jättekul! 

Prettytess skapades med syftet att vänner och familj i Malmö skulle kunna hålla koll på mitt liv i Eskilstuna. Sen blev det en portal för alla vänner här i Eskilstuna och alla däremellan. För att lite senare bli en musikblogg via Groove till nu när den nog ballat ur och bara är mitt space där jag skriver och flippar ur ibland. Namnet Prettytess tog jag eftersom jag egentligen ville att bloggen skulle heta pettitess. Men det var redan taget. Så jag tycker alltså inte att jag är mer pretty än någon annan. 

Här får du chans att lära känna andra läsare.
Välkommen hit i fortsättningen med!

Vi ses! 






Kommentarer
Postat av: Pewtter

1. Petter - en kul typ
2. via din krönika i Groove
3. musiken
4. -
5. nej

2006-10-14 @ 12:14:03
Postat av: Anna-Klara

Anna-Klara heter jag. Hittade hit genom en annan blogg. Läser här för att du är en kul typ. Tycker om när du skriver pesonligt fastän att jag inte känner dig. Bloggar inte själv. Kanske ska börja med det.

2006-10-14 @ 12:57:44
Postat av: Anonym

Vill gärna vara med anonymt. Tittar in här för att du uppdaterar ofta och för att ämnena varierar hejvilt. Favorit-inläggen var nog de inför intervjun med Method man. Spännande att vänta. Läser bloggar, men skriver ej.

2006-10-14 @ 13:11:12
Postat av: Annika

1. Annika
2. har din adress på min blogg :)
3. det är kul att läsa vad du hittar på, du berättar ju inte allt alltid :)
4. den om kryssningen tror jag, hihi
5. japp. annikan.blogg.se

Postat av: Pär

Pär här.
Hittade bloggen i Groove.
Kul, musik, spretigt, levande.
Dina nya favoriter Mando Diao. Mina gamla. Malmö.
Nej. Kan inte skriva. Hatar att bli läst.

2006-10-14 @ 14:31:54
Postat av: Eve

1. Eveliina
2. första gången: länken på annikas blogg
3. se vad du har för dig...
4. glad-i-topp tror jag, om inte kryssningen som gjorde mig väldigt avis :)
5. kyllä, everiikka.blogg.se

fanns ju en anledning till varför jag tittade förbi idag: Friskis.
Mina tips, ska du jympa så är aerobics skoj om man har kordination, har du med dig en vön så kan det va kul och slåss lite (kibox). Ska du spinna så vill du komma igång lite så finns det intropass på söndagar, lite kortare pass med ordentlig genomgång. :) Hoppas du hittar nå skoj :) Kram

2006-10-14 @ 16:20:07
Postat av: Frida

Hej!
1. Frida
2. Du hade skrivit i min gästbok, men jag har en länk till dig på min blogg också
3. Det är kul att veta vad klasskompisarna har för sig när man inte läser samma kurs :)
4. Oj, svårt, du skriver alltid så intressanta saker
5. Japp, varje dag, fridasodia.se/blogg

och nu svaret på din fråga. Jag ska starta eget via idélab. Måste man gå till skatteverket för att skaffa F-skattesedel? Jag trodde man kunde fixa allt det via internet, men jag är inte säker, är inte riktigt där än :)

Hoppas allt är bra annars! Kram

2006-10-14 @ 19:01:59
URL: http://fridasofia.se/blogg
Postat av: Daniel

Slösurfar ofta och hittade hit en lördag när jag sökte på Mando Diao bland bloggar. Intressant att du skriver för Groove. Kankse fortsätter komma hit. Vet aldrig!

2006-10-15 @ 11:19:50
Postat av: Ica

1. Icaaaaaaa
2. Från början tror jag att jag hittade alla via Nellans alla länkar
3. För jag känner dig och du är en glad och trevlig person
4. det där glada i topp nån gång
5. oooojaaaaa

2006-10-15 @ 11:39:43
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Skäggbroder

Hej Tess. Erik här.

Rolig reflektion det här med var alla människor kommer ifrån. Jag trodde i min enfald att det mest var vänner som var inne och läste och så möts jag av slösurfare och Groove-läsare och anonymitet. Spännande.

Här är mina svar iaf.

1. Skidlärar´n
2. Oklar över vägen hit men en trogen prenumerant.
3. Vi träffas alldeles för sällan och det är roligt att veta vad du har för dig på dagarna.
4. Oj, finns sån bredd och så många. Gillar de små korta tankeställarna.
5. Sorry, no blogg for me. Pluggar ju inte textdesign vetu :-(

Ha en skön helg tjejen.
Kram

2006-10-15 @ 13:46:08
Postat av: Andy

Ännu en Groove-läsare anmäler sig. Hittade dig under din krönika om reggaefestivalen i Malmö. Har läst dig sen dess. Men tycker fan att du bör hålla dig till reggae. Hoppas på att det här med TTA, Mando Diao och annan fjunpop bara är en fas som går över fort. Gillar förresten inte rocksteady heller.

2006-10-15 @ 16:08:33
Postat av: Anna

1. Anna
2. Groove
3. musik då och då, men även känslor
4. listorna är bra
5. nej

2006-10-15 @ 16:57:30
Postat av: Henriettae

1. Henriettae
2. Tror du gav mig länken i något mail
3. För att det är kul att höra hur det är med dig!
4. Alla nya! :)
5. Jupp

2006-10-15 @ 16:59:02
Postat av: Emmapemma

Hej gumman! Jag hamnar allt oftar på din blogg numera inser jag. Så jag bör väl också svara på vad jag egentligen gör här :)

1. Emma
2. Via din msn
3. Kul att höra vad som händer i ditt liv nu för tiden. Blir lite lätt nostalgisk när jag tänker tillbaka på tiden vi visste allt om varandra
4. Gillar det mesta
5. Jorå, på missgee.blogg.se

2006-10-15 @ 19:21:48
URL: http://missgee.blogg.se
Postat av: Alexen

1. Alexen
2. Var nog i närheten när du startade den
3. Du hinner inte berätta allt för mig, så jag läser på bloggen för att hålla mig uppdaterad;) Sedan skriver du väldig bra och levande.
4. Efter som ja läst alla borde jag väl ha någon favorit men jag uppskattar allt du skriver. Så därför blir min favorit artikeln i "Kåranen" nummer:3/2005 sida 19
5. Nej jag har inte testat det forumet för att förmedla händelser och tankar men är väldigt nyfiken.

2006-10-17 @ 17:58:20
Postat av: Tess till alla

Hej på er! Vilken härlig spridd jag har på mina läsare. Kompisar, Groovare, gamla brevvänner och arbetskompisar. Välkomna hit alltid! Starta gärna en egen blogg med! Det gör du enklast på www.blogg.se!
Kram Tess

2006-10-18 @ 22:11:16
URL: http://www.prettytess.blogg.se
Postat av: kristina

1. Kristina heter jag.
2. Lånade ett nummer av groove på biblioteket och läste en av dina krönikor. Blev nyfiken :)
3. För att jag själv är mycket intresserad av musik!
4. Har bara skummat så svårt att säga
5. Ja! Kom in och läs :)

2006-10-24 @ 12:37:03
URL: http://stulken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback