glad-i-topp

Om du har en tråkig dag så gör den roligare genom att:

1. Boka en rolig grej att se fram emot tillsammans med en vän; bio, promenad, konsert, kryssning, fest, middag, träning, loppis, fika, pepp, musikbytardag... 
2. Lyssna på glad musik; Raymond och Maria, I´m from Barcelona, Sugarplum Fairy
3. Sätta på dig en prickig klänning - garanterad stämningshöjare
4. Laga en middag du inte brukar äta; för studenter icke pasta och nudlar
5. Kika in här och skratta åt alla knasigheter folk säger

Det funkar. Smilbanden förflyttar sig uppåt. 
Hur gör du för att förhindra att falla i höstdepp??

Kommentarer
Postat av: Ninna

jag bakar kakor och ger bort till vänner. funkar för båda. sen lyssnar jag på moby och äter godis. funkar också. ibland ringer jag och berättar att jag tycker om min mamma en extra gång. det funkar. men för att jag själv ska bli riktigt glad brukar jag shoppa ngt fint. kort lycka a la konsumtionssamhälle, men ack så trevligt.

2006-10-12 @ 15:56:49
Postat av: Annelie

Eller genom att sticka en present till nån. precis som ninna blir jag glad av att göra andra glada. tjuvlyssnat e kul. bra stämningshöjare allltid. kul blogg du har och fin klänning. raymond och maria går fetbort, däremot gillar jag cranberries och bob marley i en salig röra.

2006-10-12 @ 16:05:35
Postat av: tess

klart vi ska invadera stugan! å ja, vi måste nog bestämma oss för när. för vi måste ju boka stugan, annars kanske mamma och pappa hinner hyra ut den till någon annan. men jag tycker inte att vi åker direkt efter nyår i alla fall. då är dte kallt och pissigt väder - precis som i åre. vi får samlas allihopa och fundera och planera. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback