Effektiv helg så det så

I mitt rum finns det nu tjugo levande ljus. Ur stereon kommer Yves Montands härliga ce monsieur-là. Magen kurrar och Annas goda mat doftar genom dörren ända in i mitt rum. Ikväll är det fredag. Utanför fönstret förbereder sig Eskilstuna för årets upplaga av Fristadsnatta. I Femman smids inga planer på att delta. Till skillnad från resten av Eskilstunas befolkning får vi ju del av härligheterna i centrum i alla fall. Vare sig vi önskar det eller inte. Jag tänker minsann ta fredag när klockan slår 20.00. Tills dess är det skriva skriva skriva som gäller. Jag har fått en ny arbetsgivare som för det första betalar bra och för det andra är väldigt trevlig(a). Jag vill göra mitt yttersta för att mina första artiklar ska bli superbra. Och tänker därför spendera helgen hemma. Ja, förutom loppis i morgon 08.00 med Marika och Maggan från BIK BOK och jobb på BIK BOK lördag och söndag. Men resterande tid, alltså den där man vanligtvis festar och dansar. Som tur är var vi ute en sväng igår. Kvällen spenderades med Annikas systeryster och Annikas kompis Danne nummer 3 på Bishops. Alex var trött efter en hård Volvo-dag och joinade. Det gjorde han rätt i för vi hade supertrevligt. Och lärde oss att en Guiness alltid är ruby-red - inget annat. Jonkan, Eriken, Ida, Anna och många fler var där, men vi fick inte plats vid samma bord. Dumma bord! 

Nu ska jag fortsätta skriva om adventsljusstakar. Visste ni förresten att den mest vanliga adventsljusstaken, den som nästan alla hushåll har, bara drar 50 öre/dygn i energikostnad. Senare ska jag skriva om mitt besök hemma hos betydligt roligare Kicki - Mickes nya tjej. Hon bor i värsta studentboendet i Vakteln.

Trevlig helg och kram! 

Kommentarer
Postat av: tess

det är ju grymt fint där i vakteln ;) vilken är din nya arbetsgivare och vad är det du ska skriva om för dem? jag är sjuk. det är tråkigt. kram

Postat av: Alexen

Ja du det var heltrevligt. Kramen på dig du är så flitig

2006-10-06 @ 22:03:14
Postat av: Anonym

Hur går det då? Får du någe gjort?

2006-10-07 @ 19:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback