Tisdag 21/11

STOPP!
Hemma igen efter radio, jobb och utdelning av flyers inför terminens nästsista Gung imorgon. Har lagat tre matlådor och ska nu börja snickra på texter till Deplhi. Pratade med Micke nyss om hur fort tiden gått sedan vi satt och planerade terminen. Nu är det julpynt utanför mitt fönster. Ibland vill jag bara skrika: STOPP! Allt går för fort!

RADIO GAGA
Min medverkan i radioprogrammet Stres var större än vad jag trodde. Louise ställde frågor om engagemang, Klubb Gung, skolan, intervjuteknik, m.m. Himla kul var det att vara med. Lyssna på www.mds.mdh.se/stres om du är nyfiken på hur en skåning låter på radio. Blev sugen på det här med radio ett tag tills jag kom ihåg när jag och Joss jämt fastnade och alltid behövde Gunnars hjälp på media. Nej, att skriva är mer min grej.  

GYMNASIET
Apropå media pratade jag med Lisa i telefon. Det var jättemysigt - vi pratade gamla minnen och skolan. Hennes tvillingsyster Emma bor i Stockholm nu för tiden så jag ringde henne också och pratade en massa. Bestämde att vi ska ses snart. Vissa människor kommer alltid vara desamma - det är skönt det!

TJUREN
Marika och jag tog tjuren vid hornen i dag och pratade med vår chef och bestämde att vi ska ha ett krismöte angående hennes sätt att köra över allt och alla. Speciellt efter hennes reaktion på att jag skulle fira julen med familjen i Malmö "men det är ju inte alls bra". Va lite jäkla mänsklig också tack! Jag träffar dem ungefär 10 dagar om året nu för tiden. Och dessutom ska jag eventuellt jobba på BIK BOK där - inte direkt så att jag ska sitta hemma och lata mig i 20 dagar. 

Dagens bästa: mannen från Hurtigs (caféet)  som kom med en macka till mig 10 i 6 när mitt blodsocker var nere på marken och kunderna vägrade lämna butiken. 

Dagens nästbästa: Micke och Anders på besök på BIK BOK - alltid kul när roliga personer kikar förbi. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback